All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
RS96074

A Model of Educational Influencing of Children and Youth of Gypsy Minority in Natural Conditions of Activities of Activities of Primary Schools

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    ETERIA, s.r.o.

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Model výchovně vzdělávacího působení na děti a mládež romské národnosti v přirozených podmínklách činnosti základních škol

  • Annotation in Czech

    Realizace projektu předpokládá zhodnotit současný systém výchovy a vzdělávání dětí a mládeže romské národnosti, zejména se zaměřením na předškolní zařízení a základní školy. Na základě zjištěných údajů pak modifikovat metodiku výchovně vzdělávacího působení na romské děti a mládež a experimentálně ověřit její efektivitu v přirozených podmínkách vybraných základních škol. Po ukončení experimentu navrhnou řešitelé některá opatření, která by měla napomoci k rozvoji školského systému ve smyslu zvýšení efektivnosti výchovně vzdělávacího procesu u romských dětí a mládeže. Cílem je zvýšit vzdělanost a kvalifikační úroveň romského etnika.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1996

  • Realization period - end

    Jan 1, 1996

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1997/MSM/MSM7RS/V/9:4

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    0 thou. CZK

  • Public financial support

    0 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK