All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
RS97121

Draft forStructure and Functions of Supporting Counselling System in Czech Education

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Návrh struktury a funkcí podpůrného poradenského systému v českém školském systému.

  • Annotation in Czech

    Studie analyzuje místo podpůrných poradenských služeb ve vybraných zahraničních školských systémech. Zabývá se jejich strukturou, legislativním a finančním zabezpečením, řízením a odbornou podporou. Souběžně bude realizováno zmapování potřeb uživatelů apožadavků státní správy na poradenský systém v České republice ve vztahu k možnostem. Jako výstup projektu bude navržena flexibilní struktura, funkce podpůrného poradenského systému s ohledem na měnící se možnosti školského systému.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Významným výstupem je zejména popis systému poradenské péče o zdravotně postižené žáky s ohledem na rozvojové trendy v této oblasti. Cenné a z hlediska rozvoje speciálního školství perspektivní jsou výsledky zkoumání koncipující nová klasifikač.schémata.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1997

  • Realization period - end

    Jan 1, 1998

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2000/MSM/MSM0RS/U/2:1

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    308 thou. CZK

  • Public financial support

    258 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK