Research and development of advanced technologies for electric motors
Project goals
The project aims to research ways to control and robust control of induction motor drives based on the method of direct torque control (DTC), design and development, diagnostic and installation programs control computers-electric power converters with emphasis on use in traction applications.These variables can be measured directly in the engine, because they are derived indirectly by computing the mathematical model of the machine, which places high demands on computing power converters control computers. Required computing power they can safely provide up to recently marketed as the DSP with the support calculations in floating point format, and incorporating the necessary peripherals for motor applications. Extensive software support is necessary during the whole process of research, development, design, implementation and testing carried out by the management and control algorithms is part of a project in the form of the above development, installation and diagnostic software.
Keywords
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development ALFA
Call for proposals
ALFA 1 (STA02011TA01)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
20110096
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum a vývoj progresivních technologií pro elektrické pohony
Annotation in Czech
Cílem projektu je výzkum robustních způsobů řízení a regulace pohonu s asynchronním motorem založených na metodě přímého řízení momentu (DTC) a návrh vývojových, diagnostických a instalačních programů řídicích počítačů výkonových měničů elektrického pohonu s důrazem na použití v trakčních aplikacích. Přímé řízení momentu je jednou z nejmodernějších metod regulace asynchronních motorů, ale klade vysoké nároky na výpočetní výkon řídicích počítačů výkonových měničů. Požadovaný výpočetní výkon jsou schopnybezpečně zajistit až v nedávné době na trh uvedené DSP jak s podporou výpočtů ve formátu plovoucí čárky, tak s vestavěnými periferiemi nezbytnými pro pohonářské aplikace. Rozsáhlá programová podpora nezbytná během celého procesu výzkumu, vývoje, návrhu,implementace a testování realizovaných řídicích a regulačních algoritmů je součástí projektu ve formě výše zmíněného vývojového, diagnostického a instalačního software.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
JA - Electronics and optoelectronics
CEP - another secondary branch
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
20201 - Electrical and electronic engineering
20301 - Mechanical engineering
20704 - Energy and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
This is preliminary data, no approval by the provider.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2011
Realization period - end
Dec 31, 2014
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2013
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP15-TA0-TA-U/04:1
Data delivery date
Jul 10, 2020
Finance
Total approved costs
13,046 thou. CZK
Public financial support
10,129 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,917 thou. CZK
Recognised costs
13 046 CZK thou.
Public support
10 129 CZK thou.
0%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
CEP
JT - Propulsion, engines and fuels
Solution period
01. 01. 2011 - 31. 12. 2014