All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research and development of advanced technologies for electric motors

Project goals

The project aims to research ways to control and robust control of induction motor drives based on the method of direct torque control (DTC), design and development, diagnostic and installation programs control computers-electric power converters with emphasis on use in traction applications.These variables can be measured directly in the engine, because they are derived indirectly by computing the mathematical model of the machine, which places high demands on computing power converters control computers. Required computing power they can safely provide up to recently marketed as the DSP with the support calculations in floating point format, and incorporating the necessary peripherals for motor applications. Extensive software support is necessary during the whole process of research, development, design, implementation and testing carried out by the management and control algorithms is part of a project in the form of the above development, installation and diagnostic software.

Keywords

power controlasynchronous motordirect torque control

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research and experimental development ALFA

  • Call for proposals

    ALFA 1 (STA02011TA01)

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    20110096

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výzkum a vývoj progresivních technologií pro elektrické pohony

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je výzkum robustních způsobů řízení a regulace pohonu s asynchronním motorem založených na metodě přímého řízení momentu (DTC) a návrh vývojových, diagnostických a instalačních programů řídicích počítačů výkonových měničů elektrického pohonu s důrazem na použití v trakčních aplikacích. Přímé řízení momentu je jednou z nejmodernějších metod regulace asynchronních motorů, ale klade vysoké nároky na výpočetní výkon řídicích počítačů výkonových měničů. Požadovaný výpočetní výkon jsou schopnybezpečně zajistit až v nedávné době na trh uvedené DSP jak s podporou výpočtů ve formátu plovoucí čárky, tak s vestavěnými periferiemi nezbytnými pro pohonářské aplikace. Rozsáhlá programová podpora nezbytná během celého procesu výzkumu, vývoje, návrhu,implementace a testování realizovaných řídicích a regulačních algoritmů je součástí projektu ve formě výše zmíněného vývojového, diagnostického a instalačního software.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • CEP - secondary branch

    JA - Electronics and optoelectronics

  • CEP - another secondary branch

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • 20201 - Electrical and electronic engineering
    20301 - Mechanical engineering
    20704 - Energy and fuels

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    This is preliminary data, no approval by the provider.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2011

  • Realization period - end

    Dec 31, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2013

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP15-TA0-TA-U/04:1

  • Data delivery date

    Jul 10, 2020

Finance

  • Total approved costs

    13,046 thou. CZK

  • Public financial support

    10,129 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    2,917 thou. CZK

Recognised costs

13 046 CZK thou.

Public support

10 129 CZK thou.

0%


Provider

Technology Agency of the Czech Republic

CEP

JT - Propulsion, engines and fuels

Solution period

01. 01. 2011 - 31. 12. 2014