A system for permanent sensing of the traffic load intensity on the selected road and SW for visualization of achieved values of the actual load (the number and travel direction of vehicles) in real-time, display to the general map environment.
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development ALFA
Call for proposals
ALFA 3 (STA02013TA03)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2013TA03030474
Alternative language
Project name in Czech
Systém pro trvalé snímání intenzity dopravního zatížení na vybrané komunikaci a SW aplikace pro vizualizaci dosažených hodnot skutečného zatížení (počtu a směru jízd dopravních prostředků) v reálném čase, zobrazení do obecného mapového prostředí.
Annotation in Czech
Trvale udržitelný rozvoj dopravy předpokládá efektivní nakládání s finančními prostředky na výstavbu, údržbu a opravy dopravní infrastruktury. Správné rozhodování o budoucí podobě dopravních sítí je řešitelné pomocí systému monitorování skutečného počtu dopravních prostředků na dopravních komunikacích. Bez skutečného zatížení (počtu dopravních prostředků, které využívají dopravní komunikaci) není možné hodnotit ani význam ani nutnost a pořadí investic do dopravní infrastruktury. Na straně druhé je samotná bezpečnost dopravy, která je základním předpokladem realizace dopravy jako systému zabezpečující ekonomické, kulturní a společenské fungování společnosti. Bezpečná doprava a počet dopravních prostředků spolu významně souvisí Vzájemný vliv je pak vyjádřen skutečným počtem dopravních nehod, které v souvislosti s počtem dopravních prostředků, technickým stavem dopravní komunikace a chováním účastníků silničního provozu významně ovlivňují celý systém dopravy na vybrané komunikaci či dopravní cestě. Předkládaný projekt řeší problematiku trvalého monitorování dopravní komunikace a následně zpracovává data do přijatelné vizuální podoby. Zobrazení výsledků monitorování do obecného mapového prostředí pak umožní uživateli efektivní časově reálné hodnocení a následné přijetí objektivního rozhodnutí. Proces bezpečnosti a plynulosti dopravy tak může být skutečně kvantifikován a následně analyzován. Obecné výstupy jsou základem analýz pro specializované rozhodování a řízení.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
CEP - secondary branch
AP - Municipal, regional and transportation planning
CEP - another secondary branch
BC - Theory and management systems
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>20201 - Electrical and electronic engineering<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Outputs and results have been achieved in accordance with the Treaty/decision to provide targeted support or valid amendment of this contract.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2013
Realization period - end
Dec 31, 2015
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 11, 2014
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP16-TA0-TA-U/02:1
Data delivery date
Feb 2, 2017
Finance
Total approved costs
7,820 thou. CZK
Public financial support
5,083 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,737 thou. CZK