Dynamic Lithium-ion battery management for hybrid electric vehicles
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development ALFA
Call for proposals
ALFA 4 (STA02014TA04)
Main participants
Honeywell, spol. s r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2014TA04021244
Alternative language
Project name in Czech
Dynamické řízení lithium-iontových baterií v systémech hybridních elektrických pohonů
Annotation in Czech
1) Fyzikální model vysokovýkonového lithium-iontového článku Model vysokovýkonového lithium-iontového článku pro numerické simulace založený na termodynamických a elektrochemických principech a uvažující geometrii baterie a prostorové rozložení jednotlivých veličin, validace na experimentálních datech. Termín splnění: model pro vysoké proudové hustoty konec 2. roku, model zahrnující stárnutí konec 3. roku 2) Semi-empirický model vysokovýkonového lithium-iontového článku pro monitorování a regulaci Zjednodušený semi-empirický model vysokovýkonového lithium-iontového článku pro účely monitorování vnitřního stavu baterie v reálném čase a začlenění do prediktivního regulátoru hybridního elektrického pohonu, validace na experimentálních datech. Termín splnění: konec 2. roku 3) Inferenční senzor Inferenční senzor pro monitorování stavu vysokovýkonového lithium-iontového článku, poskytující odhad vnitřního stavu zachycující nerovnoměrné rozložení koncentrace aktivních materiálů a zároveň veličiny popisující vnitřní stav agregovaně. Součástí inferenčního senzoru bude detektor včasného varování před riziky. Termín splnění: inferenční senzor konec 2. roku, detektor bezpečnostních rizik konec 3. roku 4) Řídicí strategie pro hybridní elektrické pohony Řídicí strategie pro hybridní elektrický pohon, využívající predikčních možností semi-empirického modelu a výstupů z inferenčního senzoru pro optimální plánování energetických toků, která bude zajišťovat optimální využití baterie s ohledem na kritérium kombinující minimalizaci spotřeby a amortizaci baterie. Regulace bude respektovat dynamická omezení baterie pro její efektivní, ale bezpečné využívání. Termín splnění: konec 3. roku 5) Implementace algoritmů a validace Algoritmy inferenčního senzoru implementovány do funkčního prototypu a validovány v laboratoři. Algoritmy řídicí strategie budou validovány oproti simulátoru hybridního pohonu. Termín splnění: závěrečný termín projektu ve 4. roce
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
CEP - another secondary branch
JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The project solution contributed to the program's objectives with new results suitable for immediate application in the field of electromobility on an international scale. The project significantly exceeds the level of the projects in the TA CR and, therefore, it is suggested for awards by opposition committee.
Solution timeline
Realization period - beginning
Sep 1, 2014
Realization period - end
Aug 31, 2017
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP18-TA0-TA-U/15:1
Data delivery date
Nov 5, 2018
Finance
Total approved costs
22,426 thou. CZK
Public financial support
13,030 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
9,413 thou. CZK