All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Integrated Tanker Superstructure for Fire Vehicles made by Hybrid Technology

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research and experimental development ALFA

  • Call for proposals

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Main participants

    SICAR, spol. s r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2014TA04030213

Alternative language

  • Project name in Czech

    INTEGROVANÁ CISTERNOVÁ NÁSTAVBA HASIČSKÉHO VOZU VYROBENÁ HYBRIDNÍ TECHNOLOGIÍ

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je vyvinout moderní, lehkou, dostatečně tuhou a přitom levnou integrovanou cisternovou hasičského vozu na bázi alternativních recyklovaných a recyklovatelných materiálů tak, aby byla použitelná pro generační obměnu více než 500 vozidel dobrovolných hasišských sborů na podvozcích TATRA T-815, dalších 800 vozidel na podvozku LIAZ 101, alternativně i pro cca 800 vozidel na podvozku AVIA. Současné vozy mají nejen zastaralé cisterny na hranici životnosti vesměs s propadlým technickým osvědčením, které je třeba pro zachování akceschopnosti sborů v co nejkratší době obnovit, ale i technika z přelomu 80. a 90. let nesplňuje požadavky moderních hasičských sborů. Marketingovou studií SICAR je prokázáno, že podvozky těchto vozidel mají věsměs nízký projezd kilometrů a mohou sborům sloužit ještě desítky let. V současné době jsou obcím a městům nabízena nová kompletní vozidla zahraniční výroby, v ceně 4 až 10 miliónů Kč za kus. Předpokládaná cena nově vyvinutého výrobku včetně montáže na šasi T-815 je pouze cca 800 tis. Kč. Celkovou možnou úsporu navrhovaného řešení pro vozidla TATRA T-815 a LIAZ 101 lze při plošné aplikaci v ČR vyčíslit celkovou částkou 7 až 12 miliard Kč!!! Při aplikaci této technologie na dalších 800 zastaralých vozidelAVIA lze získat další úsporu ve výši 2 až 3,5 miliardy Kč. Integrovaná nástavba bude testována na požadavky evropských předpisů pro alternativní vozidla v případě dopravní nehody (čelní, zadní náraz dle EHK č. 29, příp. DIN 1789, převrácení dle EHK č. 66), které vyžadují průkaz dynamické odolnosti nástavby. Plnění těchto norem se aktuálně stává významným pozitivem pro účast vozidla nejen v tuzemských, ale i zahraničních veřejných soutěžích.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    JR - Other machinery industry

  • CEP - secondary branch

    JJ - Other materials

  • CEP - another secondary branch

    JI - Composite materials

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20301 - Mechanical engineering<br>20502 - Paper and wood<br>20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)<br>21001 - Nano-materials (production and properties)<br>21002 - Nano-processes (applications on nano-scale); (biomaterials to be 2.9)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The results of the project offer a modernization of the existing obsolete fire truck fleet. The solution brings a number of benefits such as weight reduction (up to 15%) and associated lower fuel consumption, longer mileage and reduced emissions. Polypropylene is also a recyclable raw material, which is another advantage. Implementation in practice is very realistic and we can expect highly effective state aid assessment.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2014

  • Realization period - end

    Dec 31, 2016

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 25, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP17-TA0-TA-U/01:2

  • Data delivery date

    Jun 30, 2017

Finance

  • Total approved costs

    11,512 thou. CZK

  • Public financial support

    7,469 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    4,043 thou. CZK