Integrated Tanker Superstructure for Fire Vehicles made by Hybrid Technology
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development ALFA
Call for proposals
ALFA 4 (STA02014TA04)
Main participants
SICAR, spol. s r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2014TA04030213
Alternative language
Project name in Czech
INTEGROVANÁ CISTERNOVÁ NÁSTAVBA HASIČSKÉHO VOZU VYROBENÁ HYBRIDNÍ TECHNOLOGIÍ
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je vyvinout moderní, lehkou, dostatečně tuhou a přitom levnou integrovanou cisternovou hasičského vozu na bázi alternativních recyklovaných a recyklovatelných materiálů tak, aby byla použitelná pro generační obměnu více než 500 vozidel dobrovolných hasišských sborů na podvozcích TATRA T-815, dalších 800 vozidel na podvozku LIAZ 101, alternativně i pro cca 800 vozidel na podvozku AVIA. Současné vozy mají nejen zastaralé cisterny na hranici životnosti vesměs s propadlým technickým osvědčením, které je třeba pro zachování akceschopnosti sborů v co nejkratší době obnovit, ale i technika z přelomu 80. a 90. let nesplňuje požadavky moderních hasičských sborů. Marketingovou studií SICAR je prokázáno, že podvozky těchto vozidel mají věsměs nízký projezd kilometrů a mohou sborům sloužit ještě desítky let. V současné době jsou obcím a městům nabízena nová kompletní vozidla zahraniční výroby, v ceně 4 až 10 miliónů Kč za kus. Předpokládaná cena nově vyvinutého výrobku včetně montáže na šasi T-815 je pouze cca 800 tis. Kč. Celkovou možnou úsporu navrhovaného řešení pro vozidla TATRA T-815 a LIAZ 101 lze při plošné aplikaci v ČR vyčíslit celkovou částkou 7 až 12 miliard Kč!!! Při aplikaci této technologie na dalších 800 zastaralých vozidelAVIA lze získat další úsporu ve výši 2 až 3,5 miliardy Kč. Integrovaná nástavba bude testována na požadavky evropských předpisů pro alternativní vozidla v případě dopravní nehody (čelní, zadní náraz dle EHK č. 29, příp. DIN 1789, převrácení dle EHK č. 66), které vyžadují průkaz dynamické odolnosti nástavby. Plnění těchto norem se aktuálně stává významným pozitivem pro účast vozidla nejen v tuzemských, ale i zahraničních veřejných soutěžích.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JR - Other machinery industry
CEP - secondary branch
JJ - Other materials
CEP - another secondary branch
JI - Composite materials
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20301 - Mechanical engineering<br>20502 - Paper and wood<br>20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)<br>21001 - Nano-materials (production and properties)<br>21002 - Nano-processes (applications on nano-scale); (biomaterials to be 2.9)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The results of the project offer a modernization of the existing obsolete fire truck fleet. The solution brings a number of benefits such as weight reduction (up to 15%) and associated lower fuel consumption, longer mileage and reduced emissions. Polypropylene is also a recyclable raw material, which is another advantage. Implementation in practice is very realistic and we can expect highly effective state aid assessment.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 1, 2014
Realization period - end
Dec 31, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 25, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP17-TA0-TA-U/01:2
Data delivery date
Jun 30, 2017
Finance
Total approved costs
11,512 thou. CZK
Public financial support
7,469 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
4,043 thou. CZK