All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research and development of weight-optimized components for rail vehicles.

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research and experimental development ALFA

  • Call for proposals

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Main participants

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta strojní

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2014TA04030774

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výzkum a vývoj hmotnostně optimalizovaných komponentů pro kolejová vozidla

  • Annotation in Czech

    Do projektu vstupuje hrubá stavba hybridní skříně vozu metra, vyvinutá v rámci projektu TIP, FR-TI3/449. Podrobnosti viz příloha č. 2 Cílem předkládaného návrhu je využití citované hybridní skříně vozidla, k výzkumu a vývoji dalších komponent vozidla, které jsou pro vozidla metra klíčové, využívají nejnovější poznatky v oboru a budou na současné technické úrovni. Jsou to následující komponenty: - výzkum a vývoj dveřního systému předsuvných dveří, který bude splňovat normu ČSN EN 14 752. Dveřní systém bude využívat nové poznatky z pohonu a nové materiály dveřních křídel s optimální hmotností. - výzkum a vývoj systému větraní salonu pro cestující, zahrnující celkovou koncepci, větrací jednotku, větrací kanály a výstup vzduchu do prostoru pro cestující. Současně s tím bude řešena redundance (náhrada) funkce jednoho agregátu druhým, v případě poruchy. - výzkum a vývoj strukturálních komponent, především nevypružených hmot podvozku z kompozitních materiálů Jedná se o komponenty, jejichž vývoj má delší časovou náročnost a budou k dispozici pro využití při vývoji nových vozidel metra pro zákazníky Projekt je navržen ve spolupráci 4 institucí a firem, které jsou činné v oblasti výzkumu, vývoje, konstrukce a stavby kolejových vozidel nebo jejich komponent. Spolupráce některých ze jmenovaných účastníků byla ověřena na předchozím projektu TIP, FR-TI3/449 a ukázala se jako smysluplná, relevantní a prospěšná pro všechny.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

    JI - Composite materials

  • CEP - another secondary branch

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The participants succeeded in completing the project despite the change of one of the co-authors, and the financial returns of the funds can be expected due to the submitted contract of use of the results.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Oct 1, 2014

  • Realization period - end

    Jun 30, 2017

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP18-TA0-TA-U/15:1

  • Data delivery date

    Nov 5, 2018

Finance

  • Total approved costs

    12,775 thou. CZK

  • Public financial support

    8,142 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    4,491 thou. CZK