All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Innovative control of a car cabin HVAC system as a part of an Advanced Driver Assistance System

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research and experimental development ALFA

  • Call for proposals

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Main participants

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta strojního inženýrství

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2014TA04031094

Alternative language

  • Project name in Czech

    Inovativní řízení HVAC systému kabiny automobilu jako součást asistenčního systému řidiče

  • Annotation in Czech

    Projekt se zaměří na zvýšení bezpečnosti dopravních prostředků a snížení jejich nehodovosti. Cílem projektu je vyvinout systém, který by pomohl zabránit vzniku nebezpečných situací, do kterých se řidič dostává z důvodů zejména tepelné nepohody v kabině (tj. vysoká nebo nízká teplota na jednotlivých segmentech povrchu těla) a následné často složité manipulace s ovládacími prvky vytápěcího/chladicího systému, jako je směrová manipulace s větracími výustkami, přepínáním poloh systému a výkon ventilátoru. Podle statistiky je velká část nehod, často se smrtelnými následky způsobena snížením tzv. kognitivních schopností řidiče jako výsledek právě tepelné nepohody v kabině. Platí to jak o vysokých tak o nízkých teplotách, kterým je řidič vystaven. Dnešní moderní asistenční systémy hlídají celou řadu situací, které mohou vést k nehodě, jak však prokázaly některé studie, z řidiče se stává stále více dispečer systémů, které usnadňují „vše“ kromě samotného řízení a velký problém nastává v situacích, kdy řidič musí získat opětnou kontrolu nad vozidlem. Proto je snaha, aby tyto systémy pracovaly v co nejjednodušším režimu ovládání, tak aby co nejméně odváděly řidičovu pozornost od vlastního řízení. Z nejnovějších statistik policejního ředitelství ČR vyplývá, že jakmile se oteplí, výrazně narůstá nehodovost. Např. v letošním květnu vzrostl počet nehod z dubnových 6240 na 7389. Samozřejmě lze spekulovat o důvodech (humornější zdůvodnění je, že se na ulicích objevují po zimě ženy v krátkých sukních a rozptylují pozornost), nicméně vliv zvýšené teploty je zřejmý. Proto je cílem vyvinout hardware, software, algoritmus a vizualizační systém na řízení teploty významných segmentů lidského těla (těmi jsou hlava, hrudník, paže a chodidla, v zimě pak se k těmto segmentům přidává horní část stehen), tak aby řidič dostal přehlednou vizuální informaci o možném blížícím se riziku segmentované tepelné nepohody a mohl pouze dotykem na obrazovku ovlivnit nastavení klimatizačního systému.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

    IN - Informatics

  • CEP - another secondary branch

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The Opposition Panel concluded that the project objectives were fully met and that the results obtained were consistent with the original plan. The funds spent correspond to the complexity of the project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2014

  • Realization period - end

    Jun 30, 2017

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP18-TA0-TA-U/16:1

  • Data delivery date

    Nov 6, 2018

Finance

  • Total approved costs

    12,000 thou. CZK

  • Public financial support

    7,800 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    4,171 thou. CZK