All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Conceptual plan of rail traffic management on tracks owned by the state - Czech Republic

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    201201019

Alternative language

  • Project name in Czech

    Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky

  • Annotation in Czech

    1) Ukázat rozdíl, včetně terminologie, mezi dálkovým ovládáním zabezpečovacího zařízení a dálkovým řízením železničního provozu. 2) Stanovení koncepce základní provozní technologie v rámci řízení železničního provozu. 3) Postupná realizace regionálních dispečerských pracovišť (RDP) s vazbou na centrální dispečerská pracoviště (CDP) Praha a Přerov. 4) Prověření nezbytnosti dvou CDP 5) Ukázat zásadní rozdíl mezi dálkovým řízením provozu v traťovém úseku a v železničním uzlu. 6) Stanovení koncepce způsobuřízení RDP a CDP ve vztahu k železničním uzlům a jejich technologii práce. 7) Prokázat jednoznačnou vazbu výše uvedených aspektů na následná ekonomická a finanční rozhodnutí, tedy na smysluplné a transparentní využívání vložených státních investičních aprovozních finančních prostředků. 8) Ukázat konkrétní zvýšení bezpečnosti provozu, a to zejména v návaznosti na evropský systém řízení (ERTMS) při zajištění technicko-provozní propojitelnosti (interoperability) evropského železničního systému na úrovni řízení železničního provozu, zejména při vyšších provozních rychlostech vlaků. 9) Prokázat nezbytnost realizace koordinačního pracoviště TOP managementu, zejména pro případy operativního řízení při nehodách a mimořádnostech i ve vazbě na IZS státu. 10) Prokázat nezbytnost operativního, ale i zcela systematického a jednoznačného řízení železničního provozu formou přesně stanovených postupů v rámci jednotlivých dílčích činností. 11) Prokázat nezbytnost vzájemné vazby dispečerských pracovišť správy dopravnícesty, servisních pracovišť, dopravců, integrovaného dopravního systému a logistiky. 12) Prokázat nezbytnost výcvikového střediska s odpovídajícími technologiemi pro takto koncipované řízení železničního provozu v ČR ve vazbě na evropský železniční systém.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    On October 9, a certificate of certification of the methodology was issued by the Ministry of Transport of the Czech Republic, and documents for the results of the Hneleg and Hleg species were submitted. The opponent commission was demonstrated the result of the type G-functional sample.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Oct 18, 2012

  • Realization period - end

    Oct 18, 2013

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Nov 2, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP14-TA0-TB-U/01:1

  • Data delivery date

    Sep 18, 2020

Finance

  • Total approved costs

    792 thou. CZK

  • Public financial support

    792 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK