Conceptual plan of rail traffic management on tracks owned by the state - Czech Republic
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
201201019
Alternative language
Project name in Czech
Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky
Annotation in Czech
1) Ukázat rozdíl, včetně terminologie, mezi dálkovým ovládáním zabezpečovacího zařízení a dálkovým řízením železničního provozu. 2) Stanovení koncepce základní provozní technologie v rámci řízení železničního provozu. 3) Postupná realizace regionálních dispečerských pracovišť (RDP) s vazbou na centrální dispečerská pracoviště (CDP) Praha a Přerov. 4) Prověření nezbytnosti dvou CDP 5) Ukázat zásadní rozdíl mezi dálkovým řízením provozu v traťovém úseku a v železničním uzlu. 6) Stanovení koncepce způsobuřízení RDP a CDP ve vztahu k železničním uzlům a jejich technologii práce. 7) Prokázat jednoznačnou vazbu výše uvedených aspektů na následná ekonomická a finanční rozhodnutí, tedy na smysluplné a transparentní využívání vložených státních investičních aprovozních finančních prostředků. 8) Ukázat konkrétní zvýšení bezpečnosti provozu, a to zejména v návaznosti na evropský systém řízení (ERTMS) při zajištění technicko-provozní propojitelnosti (interoperability) evropského železničního systému na úrovni řízení železničního provozu, zejména při vyšších provozních rychlostech vlaků. 9) Prokázat nezbytnost realizace koordinačního pracoviště TOP managementu, zejména pro případy operativního řízení při nehodách a mimořádnostech i ve vazbě na IZS státu. 10) Prokázat nezbytnost operativního, ale i zcela systematického a jednoznačného řízení železničního provozu formou přesně stanovených postupů v rámci jednotlivých dílčích činností. 11) Prokázat nezbytnost vzájemné vazby dispečerských pracovišť správy dopravnícesty, servisních pracovišť, dopravců, integrovaného dopravního systému a logistiky. 12) Prokázat nezbytnost výcvikového střediska s odpovídajícími technologiemi pro takto koncipované řízení železničního provozu v ČR ve vazbě na evropský železniční systém.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - secondary branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
On October 9, a certificate of certification of the methodology was issued by the Ministry of Transport of the Czech Republic, and documents for the results of the Hneleg and Hleg species were submitted. The opponent commission was demonstrated the result of the type G-functional sample.
Solution timeline
Realization period - beginning
Oct 18, 2012
Realization period - end
Oct 18, 2013
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Nov 2, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP14-TA0-TB-U/01:1
Data delivery date
Sep 18, 2020
Finance
Total approved costs
792 thou. CZK
Public financial support
792 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK