Improvement of road self-explaining performance through horizontal alignment optimization
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
201402020
Alternative language
Project name in Czech
Zvýšení samovysvětlitelnosti pozemních komunikací pomocí optimalizace směrových návrhových prvků
Annotation in Czech
Konzistentní vedení trasy je jedním z moerních způsobů utváření bezpečných komunikací, je však v současné době pouze ideovým konceptem. Aby bylo možné jej prakticky aplikovat, je nutno míru konzistence kvalifikovat - to je cílem navrhovaného projektu. Projekt vyvine podklady potřebné k tomu, aby bylo možné koncept konzistentní komunikace realizovat. To přispěje ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu prostřednictvím snížení nehodovosti a celospolečenských ztrát. V rámci projektu budou využita polohováa inerciální data rozsáhlé flotily vozidel různch kategorií z celé ČR, z nichž bude odvozen národní rychlostní model. Ten bude využitelný ke stanovení podmínek, které úseky komunikací v ČR jsou přípustné z hlediska plynulé, konzistentní jízdy a které již ne. Stanovení těchto podmínek např. umožní, aby se při plánovaných rekonstrukcích komunikací upravily pouze nevyhovující oblouky tak, aby bylo dosaženo plynulé jízdy. To umožní hospodárnější alokaci finančních prostředků ve srovnání s nákladnými úpravami celých silničních úseků. Cílů projektu bude dosaženo naplněním několika dílčích cílů v následujícíh etapách: Etapa 1 - Sběr dat, příprava metodologie (08-12/2014) - sběr dat, příprava dat ke zpracování, příprava metodologie analýzy dat. Etapa 2 - Analýza dat, identifikace kritických míst (01-07/2015) - segmentace silniční sítě, přiřazení nehodových dat, vyhodnocení ukazatelů konzistence, identifikace kritických míst. Etapa 3 - příprava metodiky (08-12/2015) - sumarizace metodického postupu, návrh textu metodiky. Etapa 4 - Finalizace závěrečných výstupů (01-07/2016) - tvorba webového mapového portálu a specializované mapy, dokončení metodiky a oponentura, certifikace metodiky.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AP - Municipal, regional and transportation planning
CEP - secondary branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The Commission recommends administrative closure of the project.
Solution timeline
Realization period - beginning
Aug 1, 2014
Realization period - end
Jul 31, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 26, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-TA0-TB-U/03:1
Data delivery date
Sep 4, 2017
Finance
Total approved costs
1,811 thou. CZK
Public financial support
1,811 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK