All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Improvement of road self-explaining performance through horizontal alignment optimization

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    201402020

Alternative language

  • Project name in Czech

    Zvýšení samovysvětlitelnosti pozemních komunikací pomocí optimalizace směrových návrhových prvků

  • Annotation in Czech

    Konzistentní vedení trasy je jedním z moerních způsobů utváření bezpečných komunikací, je však v současné době pouze ideovým konceptem. Aby bylo možné jej prakticky aplikovat, je nutno míru konzistence kvalifikovat - to je cílem navrhovaného projektu. Projekt vyvine podklady potřebné k tomu, aby bylo možné koncept konzistentní komunikace realizovat. To přispěje ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu prostřednictvím snížení nehodovosti a celospolečenských ztrát. V rámci projektu budou využita polohováa inerciální data rozsáhlé flotily vozidel různch kategorií z celé ČR, z nichž bude odvozen národní rychlostní model. Ten bude využitelný ke stanovení podmínek, které úseky komunikací v ČR jsou přípustné z hlediska plynulé, konzistentní jízdy a které již ne. Stanovení těchto podmínek např. umožní, aby se při plánovaných rekonstrukcích komunikací upravily pouze nevyhovující oblouky tak, aby bylo dosaženo plynulé jízdy. To umožní hospodárnější alokaci finančních prostředků ve srovnání s nákladnými úpravami celých silničních úseků. Cílů projektu bude dosaženo naplněním několika dílčích cílů v následujícíh etapách: Etapa 1 - Sběr dat, příprava metodologie (08-12/2014) - sběr dat, příprava dat ke zpracování, příprava metodologie analýzy dat. Etapa 2 - Analýza dat, identifikace kritických míst (01-07/2015) - segmentace silniční sítě, přiřazení nehodových dat, vyhodnocení ukazatelů konzistence, identifikace kritických míst. Etapa 3 - příprava metodiky (08-12/2015) - sumarizace metodického postupu, návrh textu metodiky. Etapa 4 - Finalizace závěrečných výstupů (01-07/2016) - tvorba webového mapového portálu a specializované mapy, dokončení metodiky a oponentura, certifikace metodiky.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • CEP - secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The Commission recommends administrative closure of the project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Aug 1, 2014

  • Realization period - end

    Jul 31, 2016

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 26, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP17-TA0-TB-U/03:1

  • Data delivery date

    Sep 4, 2017

Finance

  • Total approved costs

    1,811 thou. CZK

  • Public financial support

    1,811 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK