Use of regional sustainable development case studies in higher education and for the creation of Open Educational Resources.
Project goals
The project is focused on analyzing the conditions for SD-oriented innovation at the HE level, the practical implementation of this innovation, analysis and reflection of the results, and the methodological sharing of best practice. It is aimed at creating specific competences for Sustainable Development associated with the forming of relationships to a locality for which it is necessary to create educational materials based on local sources of information that capture the regional context and specific issues of sustainable development. These resources are useful both as materials for regionally oriented education and in issue-oriented education at the HE level. They will be collated as part of this project in the form of case studies and published electronically as open education resources under a Creative Commons license. The project will test this educational innovation in practice, analyse the developed competences for sustainable development, and provide a comparative analysis of competence-based education in HE institutions within the Czech Republic. Czech case studies will be embedded in a broad European network of OER which will promote wider circulation of educational materials and contribute to an understanding of SD specifics at the regional level in the Czech Republic. The result will be a methodology making use of case study-based education and publication as an OER, the use of cases studies as a means of communication between regional actors, and a series of scientific articles.
Keywords
open educational resourcesinnovationhigher educationcase studiessustainable development competencesregional developmentdecision-making processespolicy instrumentssocial learningevaluation
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Program to support applied social science research and experimental development OMEGA
Call for proposals
OMEGA 2 (STA02014O0004)
Main participants
Univerzita Karlova / Centrum pro otázky životního prostředí
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2013TD020400
Alternative language
Project name in Czech
Využití regionálních případových studií udržitelného rozvoje ve vysokoškolské výuce a pro tvorbu tzv. Open Educational Resources
Annotation in Czech
Projekt je zaměřen na analýzu podmínek pro inovaci VŠ výuky zaměřenou na tvorbu důležitých kompetencí, praktickou realizaci této inovace, reflexi výsledků uplatnění inovace ve výuce, a metodické sdílení dobré praxe. Jeho cílem je utváření kompetencí pro UR a formování vztahu k místu, pro což je třeba vytvářet výukové materiály založené na místních zdrojích informací a zachycující regionální kontext a konkrétní problémy udržitelného rozvoje. Tyto zdroje jsou využitelné jakožto materiály pro regionálně orientované školství a ve VŠ problémově orientované výuce. První rok řešení: bude vytvořena a analyzována (z hlediska rolí aktérů) databáze případových studií shromažďující informace zaměřené na problematiku rozvoje regionů v ČR z hlediska udržitelnosti; provedena rešerše VŠ pracovišť v ČR z hlediska kompetencí pro UR; vytvořeny nástroje pro inovaci výuky pomocí případových studií. Druhý rok řešení: Informace budou zpracovány do podoby Open Educational Resources, publikovány pod svobodnou licencí Creative Commons Česko a využity pro výuku s využitím případových studií - bude provedeno testování této výuky, analýza vznikajících kompetencí a srovnání VŠ pracovišť v rámci ČR z hlediska kompetencí ve VŠ výuce. České případové studie budou zasazeny do širšího evropského kontextu OER, což umožní zapojení do sítí sdílení výukových materiálů a přispěje k chápání specifik udržitelného rozvoje na regionální úrovni v ČR. Výsledkem bude metodika využití případových studií ve výuce a jakožto zdroje OER, její uplatnění pro komunikaci mezi aktéry UR, a série odborných článků.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - another secondary branch
AD - Political sciences
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
50601 - Political science
50602 - Public administration
50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Outputs and results were achieved in accordance with the Contract / Decision on Provision of Special Purpose Support, or the current Amendment to this Agreement.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2014
Realization period - end
Dec 31, 2015
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2015
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP16-TA0-TD-U/02:2
Data delivery date
Jul 12, 2019
Finance
Total approved costs
2,893 thou. CZK
Public financial support
2,174 thou. CZK
Other public sources
719 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
2 893 CZK thou.
Public support
2 174 CZK thou.
75%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
CEP
AM - Pedagogy and education
Solution period
01. 01. 2014 - 31. 12. 2015