Advanced actuation system for VT - Valvetrain with electro-mechanical actuation
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development EPSILON
Call for proposals
EPSILON 4 (STA02018TH040)
Main participants
Eaton Elektrotechnika s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TH04010199 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Komplexní systém pokročilého ventilového rozvodu pro motory osobních vozidel s elektro-mechanickou aktuací
Annotation in Czech
Hlavní činností týmu bude vývoj budoucích technologií pro zlepšení palivové účinnosti vozidel, a to prostřednictvím nové generace hybridizace přenosu a maximalizace flexibility řízení výměny náplně válce spalovacího motoru pro osobní automobily. Cílem je návrh, konstrukce a experimentální ověření systému pokročilého ventilového rozvodu, který umožní změnu režimu spalovacího motoru v závislosti na vnějších podmínkách provozu. Tím ve spolupráci s ostatními systémy vozidla dojde k výrazné úspoře paliva a snížení emisí výfukových plynů. Výstupem projektu bude prototyp elektro-mechanicky ovládaného pokročilého ventilového rozvodu a jeho následná integrace do systému celého vozidla a jeho OBD s ohledem na max. bezpečnost.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - secondary branch
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - another secondary branch
10618 - Ecology
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
EH - Ecology - communities<br>JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation<br>JO - Land transport systems and equipment
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project successfully met its objectives. An erudite and professional team participated in its solution, and the entire project was handled at a high professional level. The project succeeded according to the assignment, objectives and results were achieved. However, unfortunately, Eaton was not allowed by the Chinese customer to test the prototype valve train on a full internal combustion engine. The prototype of the valve train was therefore only verified on the cylinder head and therefore cannot be objectively assessed as excellent, and its reliability is also unknown.
Solution timeline
Realization period - beginning
Nov 1, 2018
Realization period - end
Oct 31, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-TA0-TH-U
Data delivery date
Jun 30, 2023
Finance
Total approved costs
31,938 thou. CZK
Public financial support
19,082 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
12,856 thou. CZK