All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Management structure models for pre-primary, primary and secondary schools (ISCED 0-3) - case studies

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Masarykův ústav vyšších studií

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    2021914MT08

Alternative language

  • Project name in Czech

    Případové studie modelů struktury řízení mateřských, základních a středních škol

  • Annotation in Czech

    Soustava škol v ČR je poměrně rozdrobená a český vzdělávací systém se vyznačuje velkým množstvím malých škol, což se negativně promítá do efektivity a kvality řízení škol. Hlavní cílem je: 1.) Zjistit, jaké oblasti nepedagogické činnosti právnická osoba vykonávající činnost školy vykonává a rozlišit ty činnosti, které jsou nezbytné pro vykonávání těchto činností školy a které oblasti nepedagogické činnosti vykonává z podstaty toho, že je právnickou osobou, a jejími případnými dalšími činnostmi a zmapovat, jak je organizována a dimenzována nepedagogická práce ve vybraných školách. 2.) Popsat současné modely struktury řízení škol (ve vztahu k rozdělení kompetencí a právní subjektivitě) v různých právních formách různých typů zřizovatelů, shrnout výhody a nevýhody jednotlivých modelů a posoudit jejich efektivitu ve vztahu k systému i financování. 3.) Provést komparaci těchto modelů struktury řízení veřejných zřizovatelů se soukromoprávními za účelem případné právní úpravy, která by veřejnoprávním zřizovatelům umožnila inspirovat se praxí soukromoprávních zřizovatelů, aby bylo řízení škol efektivnější (úprava legislativy, finančních toků, metodické činnosti aj., konkrétně např. přenesení administrativních agend na zřizovatele, sdílení kapacit škol atd.). 4.) Identifikovat překážky, které veřejnoprávním zřizovatelům brání v realizaci opatření zvyšujících efektivitu řízení škol a připravit návrh změn na jejich odstranění (návrh zprávy RIA). Dílčím cílem je: 1.) Posoudit, jaké modely struktury řízení jsou realizovatelné za stávajícího právního stavu. 2.) Navrhnout věcný záměr právní úpravy stávajícího právního stavu dle různých modelů struktury řízení škol vybraných konečným uživatelem. 3.) Rozlišit hlavní oblasti nepedagogické práce ředitele školy jako statutárního zástupce.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50602 - Public administration

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AE - Management, administration and clerical work<br>AM - Pedagogy and education

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 1, 2023

  • Realization period - end

    May 31, 2024

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Sep 12, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-TI-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2024

Finance

  • Total approved costs

    1,761 thou. CZK

  • Public financial support

    1,761 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK