Identification and application of strategic communication tools in the implementation of the foreign policy concept of the Czech Republic
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
2020913MT08
Alternative language
Project name in Czech
Identifikace a aplikace strategických komunikačních nástrojů při naplňování koncepce ZP ČR
Annotation in Czech
Hlavním cílem je vytvoření plánů a postupů pro strategickou komunikaci k současným „velkým“ tématům, mj. k situaci na Ukrajině, k jejímu členství v EU, k otázce ukrajinských uprchlíků, k migraci, k vývoji vnímání EU a NATO českou veřejností, k percepci činnosti MZV českou veřejností, k náladám ve společnosti (která zahraničněpolitická témata budí obavy) a k dalším klíčovým tématům zahraniční politiky. Výsledek minitendru by měl vycházet z důkladné analýzy komunikačního prostředí. Výzkum bude pokrývat domácí publikum a bude obsahovat praktická doporučení pro MZV. Bude obsahovat pravidelné kontinuální sledování efektů a dopadů a jejich zasazení do širšího mediálního i věcného kontextu, její význam a dopad, míře jejího přijetí občany, komplexní výzkum veřejného mínění k "velkým tématům": a) plynoucím z aktuální české či evropské/alianční agendy; b) nečekaným událostem; c) takovým, kde samo MZV připravuje nějakou iniciativu nebo očekává vývoj), bez předem dané periodicity. Vedlejšími cíli budou identifikace partnerů v oblasti strategické komunikace včetně nestátního sektoru, identifikace dezinformačních kanálů a návrh způsobu jejich marginalizace a srovnání komunikační strategie s jinými evropskými zeměmi. Dále budou identifikována témata, která jsou z hlediska komunikace obtížná, ať již z důvodu jejich komplexnosti nebo nižšího zájmu veřejnosti. Výzkum bude zpracován s ohledem na Koncepci zahraniční politiky ČR a jejích priorit. Předpokládá se rozdělení výzkumu do tří fází - v první fázi dojde k empirickému výzkumu postojů a znalostí veřejnosti k vybraným otázkám zahraniční politiky a k identifikaci problémových bodů, ve druhé budou s ohledem na tato zjištění formulována doporučení ke strategické komunikaci vybraných otázek týkajících se zahraniční politiky, které následně MZV zohlední v rámci své strategické komunikace, přičemž komunikační kampaň jako takovou bude realizovat MZV vlastními silami bez participace zpracovatele projektu. A konečně ve třetí fázi se b
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
OECD FORD - secondary branch
50601 - Political science
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AD - Political sciences
Solution timeline
Realization period - beginning
Oct 10, 2022
Realization period - end
Mar 31, 2024
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Jun 14, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Data delivery code
CEP24-TA0-TI-R
Data delivery date
Feb 20, 2024
Finance
Total approved costs
1,850 thou. CZK
Public financial support
1,850 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK