BeIN: Tackling Obstacles in the Way of Inclusion - Implementation at Czech primary schools
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ETA 2 (STA02018TL020)
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL02000064 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Annotation in Czech
V rámci projektu chceme vytvořit Sumář bariér v inkluzi a jejich řešení. Dále chceme vytvořit e-learningový kurz s interaktivní osnovou poskytující učitelům a dalším zájemcům metodickou podporu ve školní inkluzi. V neposlední řadě je naším cílem vytvoření platformy setkávání, která se může odehrávat v různých formátech, které se budou v průběhu projektu navrhovat a vytvářet. Může mít podobu tandemové výuky, vzájemných hospitací, programových dnů, happeningů, projektů, workshopů i dosud nepopsaných forem. Formáty těchto platforem se budou v průběhu projektu zpřesňovat a vyvrcholí tvorbou metodiky platforem setkávání, do které se promítnou zkušenosti a příklady dobré praxe všech aktérů projektu, počínaje školami, pedagogickou fakultou, komunitou a studenty.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
OECD FORD - secondary branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
OECD FORD - another secondary branch
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The solution of the project was at a high professional level and it can be stated that the project succeeded according to the assignment. The project responds in an erudite way to the demand for professional and comprehensive ideas in the field of the educational process, taking into account the inclusion, which is still lacking at the national level.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2019
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 30, 2022
Finance
Total approved costs
3,623 thou. CZK
Public financial support
2,900 thou. CZK
Other public sources
725 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK