All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

BeIN: Tackling Obstacles in the Way of Inclusion - Implementation at Czech primary schools

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ETA 2 (STA02018TL020)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL02000064 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol

  • Annotation in Czech

    V rámci projektu chceme vytvořit Sumář bariér v inkluzi a jejich řešení. Dále chceme vytvořit e-learningový kurz s interaktivní osnovou poskytující učitelům a dalším zájemcům metodickou podporu ve školní inkluzi. V neposlední řadě je naším cílem vytvoření platformy setkávání, která se může odehrávat v různých formátech, které se budou v průběhu projektu navrhovat a vytvářet. Může mít podobu tandemové výuky, vzájemných hospitací, programových dnů, happeningů, projektů, workshopů i dosud nepopsaných forem. Formáty těchto platforem se budou v průběhu projektu zpřesňovat a vyvrcholí tvorbou metodiky platforem setkávání, do které se promítnou zkušenosti a příklady dobré praxe všech aktérů projektu, počínaje školami, pedagogickou fakultou, komunitou a studenty.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - secondary branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

  • OECD FORD - another secondary branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The solution of the project was at a high professional level and it can be stated that the project succeeded according to the assignment. The project responds in an erudite way to the demand for professional and comprehensive ideas in the field of the educational process, taking into account the inclusion, which is still lacking at the national level.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2019

  • Realization period - end

    Dec 31, 2021

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2021

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP22-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 30, 2022

Finance

  • Total approved costs

    3,623 thou. CZK

  • Public financial support

    2,900 thou. CZK

  • Other public sources

    725 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK