Evaluation of School Communication from the parents/legal representatives perspective
Project goals
The three-year project aims to develop an evaluation process for assessing communication between elementary school and legal guardians/parents, with regard to the use of ICT. The evaluation procedure will be developed using evaluation case studies, which will include an analysis of LG/P needs and an analysis of the current practice of the school. Based on these analyzes, an evaluation mechanism will be developed to identify the extent to which the expectations of the LG/P differ from how the school communicates with them. The method will include a procedure for collecting data from the LG/P including the data collection tool a description of the analysis of the used communication channels in terms of the need for communication with the LG/P and a description of the evaluation mechanism.
Keywords
Schoolscommunicationslegal representativesparentsevaluationICTself-evaluation
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ETA 2 (STA02018TL020)
Main participants
INESAN, s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL02000075 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Hodnocení komunikace škol z perspektivy zákonných zástupců/rodičů
Annotation in Czech
Tříletý projekt se zaměřuje na vytvoření evaluačního postupu pro hodnocení komunikace mezi základní školou a zákonnými zástupci/rodiči žáků, s ohledem na využívání ICT. Evaluační postup bude vyvinut za pomocí případových evaluačních studií, které budou obsahovat analýzu potřeb ZZ/R a analýzu aktuální praxe školy. Na základě těchto analýz bude vytvořen vyhodnocovací mechanismus, který identifikuje, do jaké míry se očekávání ZZ/R odlišuje od toho, jak s nimi škola komunikuje. Metoda bude obsahovat postup pro sběr dat od ZZ/R včetně nástroje sběru dat, popis analýzy využívaných komunikačních kanálů z hlediska potřeb komunikace se ZZ/R a popis vyhodnocovacího mechanismu.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50204 - Business and management
OECD FORD - secondary branch
50401 - Sociology
OECD FORD - another secondary branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
AH - Economics
AM - Pedagogy and education
AO - Sociology, demography
GA - Agricultural economics
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The beneficiary submitted outputs that correspond to the project, the outputs are professional and of high quality. There are some doubts about the real usability of the results in practice, mainly due to the time-consuming use of the developed tool in schools.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2019
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 30, 2022
Finance
Total approved costs
3,323 thou. CZK
Public financial support
2,649 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
665 thou. CZK
Recognised costs
3 323 CZK thou.
Public support
2 649 CZK thou.
0%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Business and management
Solution period
01. 01. 2019 - 31. 12. 2021