All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The comprehensive battery for assessment of language and phonological skills of prescholl and early school age children

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ETA 2 (STA02018TL020)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Fakulta humanitních studií

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL02000174 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Komplexní diagnostická baterie pro posuzování jazykových a fonologických schopností v předškolním a raném školním věku

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je sestavení a standardizace diagnostické baterie pro posuzování jazykového vývoje u dětí předškolního a raného školního věku. Tedy vytvoření podrobného manuálu (tj. popis teoretického zázemí,popis částí baterie a metod zadávání ) a vývojových norem (tj. standardizace pro užití v klinické praxi). Konkrétně jde o navržení, sestavení a ověření souboru 8 diagnostických nástrojů pro posuzování úrovně vývoje jazykových (tj. fonologických, lexikálních a gramatických ) schopností u dětí ve věku 3 – 8 let.Projekt zhodnocuje dosavadní odborné znalosti, zkušenosti i výstupy vědecké práce navrhovatelů projektu tak, že mohou být přímo užívány v klinické praxi (tedy v praxi klinické logopedie a psychologie) pro potřeby kvalitní diagnostické práce. Má tedy výhradně aplikační charakter.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

  • OECD FORD - secondary branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - another secondary branch

    30304 - Public and environmental health

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>DN - Environmental impact on health<br>FM - Hygiene

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    These are preliminary data, the project evaluation hasn´t proceeded yet.Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2019

  • Realization period - end

    Dec 31, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP23-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 30, 2023

Finance

  • Total approved costs

    4,574 thou. CZK

  • Public financial support

    3,682 thou. CZK

  • Other public sources

    938 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK