All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Adaptive application for the development of map skills

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ETA 2 (STA02018TL020)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Přírodovědecká fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL02000302 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Adaptivní aplikace rozvoje mapových dovedností

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je příprava a vývoj online vzdělávací aplikace založené na adaptivním učení, která povede k rozvoji mapových dovedností žáků, a to nejen na úrovni čtení, ale především analýzy a interpretace informací obsažených v různých typech mapových podkladů. Aplikace bude založená na práci s mapou jako nástrojem k rozvoji (geografického) myšlení uživatelů. Významným dalším cílem projektu pak je implementace této aplikace do vzdělávacího procesu, a to v podobě certifikované metodiky, workshopů pro učitele i pro studenty. Účelem podpory pak je vývoj technického řešení aplikace, stanovení edukativního rámce aplikace, tvorba jejího obsahu (úkolů na práci s mapou různé kognitivní náročnosti), tvorba certifikované metodiky a metodického článku pro učitele i organizace workshopů

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50103 - Cognitive sciences

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    These are preliminary data, the project evaluation hasn´t proceeded yet.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2019

  • Realization period - end

    Dec 31, 2020

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2020

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP21-TA0-TL-U/02:1

  • Data delivery date

    Jun 30, 2021

Finance

  • Total approved costs

    1,706 thou. CZK

  • Public financial support

    1,365 thou. CZK

  • Other public sources

    341 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK