A research of the motivations of the creative industries stakeholders in Olomouc region and strategy proposal for development of the area
Project goals
Qualitative analysis of work conditions for companies and individuals operating in the business realm of creative industries in the agglomeration of Olomouc and the analysis of the set of motivations leading to decisions to either be active in the region, or to move to the business other centres. Qualitative analysis of economic potential and its actual application in the realm of Olomouc agglomeration. The data and map representation of workforce transitions in the realm of creative industries illustrating the interconnection of tendencies at work in the labour market sector at hand, to the graduation from related university fields A proposal of measures aiming to ensure competitiveness of the agglomeration in the realm of creative industries. The preparation of measures implementation.
Keywords
cultural and creative industrybrain drainrecruitmentOlomouc agglomeration
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ETA 2 (STA02018TL020)
Main participants
Univerzita Palackého v Olomouci / Přírodovědecká fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL02000403 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum motivací aktérů kreativních průmyslů v olomoucké aglomeraci a návrh strategie pro posílení segmentu
Annotation in Czech
Kvalitativní analýza pracovních podmínek firem a jednotlivců podnikajících v oblasti kreativních průmyslů v olomoucké aglomeraci a analýza souboru motivací, vedoucích k rozhodování, proč působit v regionu, anebo přesunout svoji činnost do jiných center. Kvantitativní analýza ekonomického potenciálu a jeho reálného uplatnění v rámci olomoucké aglomerace. Datové a mapové zpracování pohybu pracovních sil v oblasti kreativních průmyslů ilustrující návaznost tendencí daného segmentu pracovního trhu na absolutorium sounáležitých oborů na jednotlivých VŠ. Návrh opatření pro konkurenceschopnost aglomerace v oblasti kreativních průmyslů. Příprava implementace opatření ve spolupráci s klíčovými aktéry a partnerskými institucemi dle harmonogramu projektu.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50701 - Cultural and economic geography
OECD FORD - secondary branch
50402 - Demography
OECD FORD - another secondary branch
50203 - Industrial relations
AH - Economics
AO - Sociology, demography
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
GA - Agricultural economics
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
These are preliminary data, the project evaluation hasn´t proceeded yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2019
Realization period - end
Dec 31, 2020
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2020
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP21-TA0-TL-U/02:1
Data delivery date
Jun 30, 2021
Finance
Total approved costs
4,614 thou. CZK
Public financial support
3,692 thou. CZK
Other public sources
923 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Recognised costs
4 614 CZK thou.
Public support
3 692 CZK thou.
0%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Cultural and economic geography
Solution period
01. 01. 2019 - 31. 12. 2020