Improving the quality of learning and strengthening students' motivation to learn by deploying a 3D virtual university campus based on virtual and augmented reality technologies in the teaching process
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ÉTA 5 (STA02020TL050)
Main participants
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Ekonomická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL05000459 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu
Annotation in Czech
Celosvětová pandemie koronaviru COVID-19 přinesla uzavření škol všech typů a náhlý přechod na distanční a kombinovanou formu výuky. V reakci na tyto změny je pak hlavním cílem projektu podstatné zvýšení kvality všech forem výuky posílením motivace studentů ke studiu prostřednictvím zásadní technologické inovace, která bude realizována nasazením prostředí softwarového 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality umožňujícího interakci pedagogů se studenty v rámci 3D virtuálního prostoru a realizaci široké škály výukových scénářů. Toto prostředí bude pilotně nasazeno ve výukovém procesu u aplikačního garanta projektu a na spolupracujících univerzitách a bude verifikován stupeň kvality a efektivity výuky dosažený využitím aplikovaných technologií.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - another secondary branch
50204 - Business and management
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AH - Economics<br>AM - Pedagogy and education<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>GA - Agricultural economics<br>IN - Informatics
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2021
Realization period - end
Jun 30, 2023
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Feb 28, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-TA0-TL-R
Data delivery date
Feb 20, 2023
Finance
Total approved costs
5,605 thou. CZK
Public financial support
4,359 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,286 thou. CZK