All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Using artificial intelligence and virtual reality in developing competencies to solve challenging behavior in the classroom

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    STA02023TQ010

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TQ01000030 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Využití umělé inteligence a virtuální reality v rozvoji kompetencí k řešení náročného chování ve třídě

  • Annotation in Czech

    Cílem je podpořit studenty a studentky učitelství a začínající učitele a učitelky v jejich snaze nabýt kompetence pro řízení a zvládání náročného chování dětí ve třídě. První cesta k podpoře je pomocí gamifikované webové platformy psaných kazuistik (případů), ve které si uživatelé mohou vyhledávat řešení různých případů náročného chování a díky algoritmům AI sledovat podobné kazuistiky. V rámci platformy si uživatelé mohou trénovat respektující konverzaci s chatbotem/voicebotem na problematické výroky žáků a žákyň. Druhou cestou k podpoře je virtuální simulované prostředí náročných situací ve školní třídě, jakožto další druh přípravy pro rozvoj potřebných kompetencí. Oba přístupy bude možné využít komplementárně a budou bezplatné a okamžitě přístupné, i díky externímu AG.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 1, 2023

  • Realization period - end

    Oct 31, 2026

  • Project status

    B - Running multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2024

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP25-TA0-TQ-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2025

Finance

  • Total approved costs

    10,185 thou. CZK

  • Public financial support

    8,148 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    2,037 thou. CZK