All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

BADATEL: Development of Curiosity and Key Competencies for the 21st Century through an Educational Game

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    STA02025TQ230

  • Main participants

    Scio Research, s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TQ23000125 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    BADATEL: Rozvoj zvídavosti a klíčových kompetencí pro 21. století pomocí vzdělávací hry

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je podpořit rozvoj zvídavosti u žáků druhého stupně základních škol jako přirozené cesty k osvojování klíčových kompetencí pro 21. století. Zvídavost představuje vnitřní motor učení, který přirozeně vede k rozvoji kritického myšlení, schopnosti kreativně řešit problémy, adaptovat se na nepředvídatelné změny a aktivně přistupovat k celoživotnímu učení. Těchto cílů chceme dosáhnout prostřednictvím vývoje a implementace vzdělávací hry typu RPG, která vytvoří poutavé prostředí motivující děti k objevování a experimentování. Pro ověření dopadu na rozvoj zvídavosti a klíčových kompetencí využijeme kombinaci kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod, které propojí poznatky z psychologie a pedagogiky s praktickými potřebami škol.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Aug 1, 2025

  • Realization period - end

    Jul 31, 2028

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP25-TA0-TQ-R

  • Data delivery date

    Sep 8, 2025

Finance

  • Total approved costs

    11,606 thou. CZK

  • Public financial support

    7,985 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    3,621 thou. CZK