All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

AI-based Adaptive Learning Platform

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    STA02025TQ230

  • Main participants

    Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TQ23000334 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Adaptivní vzdělávací platforma s využitím AI

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je změna ve výuce žáků s využitím Al. Hlavním výstupem je adaptivní vzdělávací platforma s umělou inteligenci zajišťující přizpůsobení obsahu a formy výuky na základě individuálních potřeb studentů. Součástí je vývoj systému hodnocení kvality výstupů generativní AI (LLM) v českém jazyce, využití didakticky správných výstupů k personalizaci obsahu, formy i gamifikaci a průkazné ověření přínosů různých typů personalizované výuky a samostudia. Testování proběhne ve spolupráci se školami a v rámci bezplatné přípravy na přijímací zkoušky (JPZ), která zůstane veřejnosti k dispozici i po skončení projektu. Výukové materiály, zjištění, metodiky a otevřený systém budou dostupné pro další výzkum a vývoj v oblasti AI ve vzdělávání ve státní i soukromé sféře.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 1, 2025

  • Realization period - end

    Dec 31, 2027

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP25-TA0-TQ-R

  • Data delivery date

    Sep 8, 2025

Finance

  • Total approved costs

    15,249 thou. CZK

  • Public financial support

    11,990 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    3,259 thou. CZK