All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Utilization of Crisis Management, Risk Management, Systems Engineering Tools and Modern Technologies to Improve Security at International Airports in the Czech Republic

Public support

  • Provider

    Ministry of Interior

  • Programme

    Security Research for the Needs of the State 2010-2015

  • Call for proposals

    Program bezpečnostního výzkumu 3 (SMV02013BV003)

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní<br>Letiště Ostrava, a.s.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    MV-14567-5/OBVV-2013

Alternative language

  • Project name in Czech

    Využití nástrojů krizového řízení, rizikového inženýrství, systémového inženýrství a moderních technologií ke zvýšení ochrany před protiprávními činy na mezinárodních letištích v České republice

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je zvýšení bezpečnosti a zlepšení ochrany mezinárodních letišť. Projekt se bude řídit platnou legislativou (L17, (EU) č. 1254/2009, (ES) č 300/2008 atd.) Cílem v první fázi je vytvoření kvalitních podmínek pro změnu vnímání bezpečnostních programů a pohotovostních plánů, které v současnosti vyhovují bezpečnostním standardům především po formální stránce. Cílem je proto vytvořit soubor metodik a doporučení, které do procesu vytváření těchto závazných dokumentů zavedou moderní nástroje systémové analýzy a rizikového inženýrství. Pro podrobný popis bezpečnostních postupů využijeme objektově orientovaného modelovacího jazyka UML (Unified Modelling Language). Vzniklý model chování bezpečnostního systému letiště bude popisovat všechnyaktéry bezpečnostních událostí a jejich činnosti. Výsledkem analýzy tohoto modelu bude vytvoření správného postupu pro vytváření pohotovostních plánů. Následně budou všechny praktické poznatky aplikovány na vytvoření návrhu centrálního bezpečnostního systému, jehož cílem je zrychlit a zefektivnit celý proces řešení bezpečnostní události. Jeho hlavním účelem bude dát řídícímu pracovníkovi podpůrné instrukce k vyřešení dané situace. Druhou důležitou součástí hlavního cíle je analýza bezpečnosti informačních systémů používaných v letecké dopravě a odhalení přítomnosti hrozeb a rizik s tím souvisejících. Fyzické prolomení bezpečnosti už dávno není jediným způsobem pro ohrožení letecké dopravy a letišť obecně. Podrobná analýza informačních systémů navrhne praktická zlepšení bezpečnosti těchto systémů a vhodné prvky ochrany zahrne do bezpečnostních programů a provozních plánů letišť. Výsledkem bude podrobná analýza a bezpečnostní doporučení pro ochranu informačních systémů a informační sítě před protiprávními činy.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • CEP - secondary branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - another secondary branch

    AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20304 - Aerospace engineering<br>30305 - Occupational health<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The targets set in the project proposal have been met. The main results of the project-Certified methodology and Specialized map with expert content-were achieved. The project also reported byproducts. All the results are directly linked to the objectives of the project and incurred during the project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Apr 1, 2013

  • Realization period - end

    Dec 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 2, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-MV0-VG-U/02:1

  • Data delivery date

    Mar 20, 2017

Finance

  • Total approved costs

    9,531 thou. CZK

  • Public financial support

    9,194 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    337 thou. CZK