All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of actual spur gears local tooth load on its scuffing resistance criteria

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F03%3A00011693" target="_blank" >RIV/00010669:_____/03:00011693 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00010669:_____/03:00012128

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Influence of actual spur gears local tooth load on its scuffing resistance criteria

  • Original language description

    Scuffing is particularly severe from of gear tooth surface damage in which seizure or welding togetherof areas of tooth surfaces occurs, due to absence or breakdown of a lubricant between the contacting tooth flanks of mating gears. High surface temperatures caused by high surface pressures and high sliding velocities can initiate the breakdown of lubricant films. The T-EHD theory to the calculation of gear tooth load, tooth oil film thickness and Blok's flash temperature criterion, based on contact temperatures which vary along the whole contact, as a joint scuffing resistance criteria, are presented.

  • Czech name

    Vliv provozního zatížení zubů na jejich únosnost vzhledem k zadírání

  • Czech description

    Zadírání zubů je jedním ze základních a přitom nejsložitějších kritetií poškození boků zubů vysokoozáčkových převodů, kdy se v důsledku absence odpařeného maziva mezi spoluzabírajícími boky zubů tyto vzájemně svařují a trhají. Vysoká povrchová teplota, vyvolaná vysokým měrným tlakem a vysokou kluznou rychlostí spoluzabírajících zubů je příčinou odpaření olejového filmu a jejich následnému zadírání. Je prezentován nový výpočet zadírání, založený na termo-elastohydrodynamické teorii mazání, tloušťce mazacího filmu, blokově kriteriu jiskrové teploty a znalosti jak provozního zatížení tak kluzných a valivých rychlostí spoluzabírajících zubů po celé délce záběru.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FB-C3%2F27" target="_blank" >FB-C3/27: The development of key disciplines in Centre of aeronautical research and testing.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Engineering Mechanics 2003

  • ISBN

    80-86246-18-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    64-65

  • Publisher name

    Institut of Teoretical and Applied Mechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Place of publication

    Prague

  • Event location

    Svratka

  • Event date

    May 12, 2003

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article