All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Measured Aerodynamic Characteristics of MS13013 Airfoil with Inclinable Leading Edge

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F04%3A%230000114" target="_blank" >RIV/00010669:_____/04:#0000114 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Measured Aerodynamic Characteristics of MS13013 Airfoil with Inclinable Leading Edge

  • Original language description

    Presentation of the measured lift curves, lift-drag and lift-moment characteristics of an MS13013 airfoil. The airfoil was created from NASA MS(1)-0313 airfoil by symmetrisation of its rear part. The leading edge was lowered to three positions. Reynoldsnumber was 1.7x106. The older experience and computational results using the XFOIL code have been verified to show that in this airfoil the lift curve upper peak and the stall angle of attack will not increase as might be expected whilst the lift curve lower part gets worse as expected. These results are apparently valid for any airfoils whose front part is taken from MS(1)-031X airfoils.

  • Czech name

    Změřené aerodynamické charakteristiky profilu MS13013 se sklonnou náběžnou hranou

  • Czech description

    Prezentace vztlakových křivek, polárů a momentových křivek profilu MS13013, který byl vytvořen symetrizací zadní části profilu NASA MS(1)-0313. Byla sklápěna náběžná hrana, měřilo se při Reynoldsově čísle 1,7x106. Potvrdila se starší zkušenost a výsledkyvýpočtů programem XFOIL, že u tohoto profilu se horní vrchol vztlakové křivky a kritický úhel náběhu sklápěním náběžné hrany proti očekávání nezvýší, kdežto dolní část vztlakové křivky se podle očekávání pokazí. Tyto výsledky jsou asi platné pro všechnyprofily typu MS.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Letecký zpravodaj - Czech Aerospace Proceedings

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2/2004

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    2-4

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database