Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F04%3A00012124" target="_blank" >RIV/00010669:_____/04:00012124 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh
Original language description
A new method and a computer program has been developed for particularized modelling and computing of operational load of straight spur HCRG and LCRG geaars. The gear mesh stiffness and transmission errors are assumed to be non-linear functions of gear tooth kinematics imperfection under transmitted load that take into account relative unloaded tooth arrors, load defections and tooth profile modification. The performed analysis proved that the mesh load influences the contact ratio and internal excitation in gears very significantly and that is why these non-linear properties are taken into account. Consequently the computation of operating load must by performed by iteration procedure.
Czech name
Zpřesněné modelování provozního zatížení čelního ozubení s moderními přímými zuby.
Czech description
Nová metoda a výpočtový program byl vyvinut pro zpřesněné modelování a výpočty provozního zatížení přímých zubů čelního ozubení LCRG a HCRG. Záběrová tuhost ozubení a chyby převodu jsou již uvažovány jako nelineární funkce provozního zatížení a zahrnujírelativní výrobní úchylky ozubení, poddajné deformace zatíženého ozubení i modifikace ozubení. Provedená analýza prokázala, že provozní zatížení ozubení velmi významě ovlivňuje jak součinitel záběru ozubení, tak zdroje vnitřního buzení generovaného vzáběrech zubů a je nezbytné tyto vlivy respektovat. Ovšem takové výpočty je již nezbytné provádět interačními postupy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FB-C3%2F27" target="_blank" >FB-C3/27: The development of key disciplines in Centre of aeronautical research and testing.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Engineering Mechanics 2004
ISBN
80-85918-88-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
71-72
Publisher name
Institut of Teoretical and Applied Mechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
Place of publication
Prague
Event location
Svratka
Event date
May 10, 2004
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—