All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F04%3A00012124" target="_blank" >RIV/00010669:_____/04:00012124 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh

  • Original language description

    A new method and a computer program has been developed for particularized modelling and computing of operational load of straight spur HCRG and LCRG geaars. The gear mesh stiffness and transmission errors are assumed to be non-linear functions of gear tooth kinematics imperfection under transmitted load that take into account relative unloaded tooth arrors, load defections and tooth profile modification. The performed analysis proved that the mesh load influences the contact ratio and internal excitation in gears very significantly and that is why these non-linear properties are taken into account. Consequently the computation of operating load must by performed by iteration procedure.

  • Czech name

    Zpřesněné modelování provozního zatížení čelního ozubení s moderními přímými zuby.

  • Czech description

    Nová metoda a výpočtový program byl vyvinut pro zpřesněné modelování a výpočty provozního zatížení přímých zubů čelního ozubení LCRG a HCRG. Záběrová tuhost ozubení a chyby převodu jsou již uvažovány jako nelineární funkce provozního zatížení a zahrnujírelativní výrobní úchylky ozubení, poddajné deformace zatíženého ozubení i modifikace ozubení. Provedená analýza prokázala, že provozní zatížení ozubení velmi významě ovlivňuje jak součinitel záběru ozubení, tak zdroje vnitřního buzení generovaného vzáběrech zubů a je nezbytné tyto vlivy respektovat. Ovšem takové výpočty je již nezbytné provádět interačními postupy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FB-C3%2F27" target="_blank" >FB-C3/27: The development of key disciplines in Centre of aeronautical research and testing.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Engineering Mechanics 2004

  • ISBN

    80-85918-88-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    71-72

  • Publisher name

    Institut of Teoretical and Applied Mechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Place of publication

    Prague

  • Event location

    Svratka

  • Event date

    May 10, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article