All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ADVANCED PROVE METHOD OF STRENGTH RELIABILTY AND LIFE OF LANDING GEARS OF SMALL AIRCRAFT

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F06%3A%230000128" target="_blank" >RIV/00010669:_____/06:#0000128 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL

  • Original language description

    Doposud používaná metodika průkazu životnosti podvozků letadel vycházela ze zatěžování na jednoduchém vícekanálovém stroji, který quasi-staticky zavádí do podvozku zatížení, která jsou předpokládána v provozu. Korelace se skutečným provozem je malá. Principem současných únavových zkoušek podvozků letadel u světových výrobců je realistická simulace provozního zatížení. Provozní zatěžovací spektrum, představující typický letový úkol, je po úpravě použito jako zdrojový signál pro zrychlené zatěžování podvozku pomocí servohydraulických válců se zpětnou vazbou tak, aby napěťová odezva v příslušných částech podvozku odpovídala reálným provozním podmínkám. Přechod na tuto metodu znamená okamžitý, v některých případech až 50% zisk na životnosti bez konstrukčního zásahu do konstrukce a účinné snížení součinitele bezpečnosti pro návrh konstrukcí, jejichž průkaz pevnostní spolehlivosti bude touto metodou veden.

  • Czech name

    MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL

  • Czech description

    Doposud používaná metodika průkazu životnosti podvozků letadel vycházela ze zatěžování na jednoduchém vícekanálovém stroji, který quasi-staticky zavádí do podvozku zatížení, která jsou předpokládána v provozu. Korelace se skutečným provozem je malá. Principem současných únavových zkoušek podvozků letadel u světových výrobců je realistická simulace provozního zatížení. Provozní zatěžovací spektrum, představující typický letový úkol, je po úpravě použito jako zdrojový signál pro zrychlené zatěžování podvozku pomocí servohydraulických válců se zpětnou vazbou tak, aby napěťová odezva v příslušných částech podvozku odpovídala reálným provozním podmínkám. Přechod na tuto metodu znamená okamžitý, v některých případech až 50% zisk na životnosti bez konstrukčního zásahu do konstrukce a účinné snížení součinitele bezpečnosti pro návrh konstrukcí, jejichž průkaz pevnostní spolehlivosti bude touto metodou veden.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JS - Reliability and quality management, industrial testing

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FD-K3%2F047" target="_blank" >FD-K3/047: Advanced prove method of strenght airwothines and life of landing gears of small aircraft.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Mechanica Slovaca

  • ISSN

    1335-2393

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    neuvedeno

  • Issue of the periodical within the volume

    1/2006

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    175-182

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database