ADVANCED PROVE METHOD OF STRENGTH RELIABILTY AND LIFE OF LANDING GEARS OF SMALL AIRCRAFT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F06%3A%230000128" target="_blank" >RIV/00010669:_____/06:#0000128 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL
Original language description
Doposud používaná metodika průkazu životnosti podvozků letadel vycházela ze zatěžování na jednoduchém vícekanálovém stroji, který quasi-staticky zavádí do podvozku zatížení, která jsou předpokládána v provozu. Korelace se skutečným provozem je malá. Principem současných únavových zkoušek podvozků letadel u světových výrobců je realistická simulace provozního zatížení. Provozní zatěžovací spektrum, představující typický letový úkol, je po úpravě použito jako zdrojový signál pro zrychlené zatěžování podvozku pomocí servohydraulických válců se zpětnou vazbou tak, aby napěťová odezva v příslušných částech podvozku odpovídala reálným provozním podmínkám. Přechod na tuto metodu znamená okamžitý, v některých případech až 50% zisk na životnosti bez konstrukčního zásahu do konstrukce a účinné snížení součinitele bezpečnosti pro návrh konstrukcí, jejichž průkaz pevnostní spolehlivosti bude touto metodou veden.
Czech name
MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL
Czech description
Doposud používaná metodika průkazu životnosti podvozků letadel vycházela ze zatěžování na jednoduchém vícekanálovém stroji, který quasi-staticky zavádí do podvozku zatížení, která jsou předpokládána v provozu. Korelace se skutečným provozem je malá. Principem současných únavových zkoušek podvozků letadel u světových výrobců je realistická simulace provozního zatížení. Provozní zatěžovací spektrum, představující typický letový úkol, je po úpravě použito jako zdrojový signál pro zrychlené zatěžování podvozku pomocí servohydraulických válců se zpětnou vazbou tak, aby napěťová odezva v příslušných částech podvozku odpovídala reálným provozním podmínkám. Přechod na tuto metodu znamená okamžitý, v některých případech až 50% zisk na životnosti bez konstrukčního zásahu do konstrukce a účinné snížení součinitele bezpečnosti pro návrh konstrukcí, jejichž průkaz pevnostní spolehlivosti bude touto metodou veden.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JS - Reliability and quality management, industrial testing
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FD-K3%2F047" target="_blank" >FD-K3/047: Advanced prove method of strenght airwothines and life of landing gears of small aircraft.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Mechanica Slovaca
ISSN
1335-2393
e-ISSN
—
Volume of the periodical
neuvedeno
Issue of the periodical within the volume
1/2006
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
175-182
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—