Optimization of the Commuter Aircraft Wing stiffness Characteristics Considering Requirement of Aeroelastic Stability at the Certification Speed
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000632" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000632 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Optimization of the Commuter Aircraft Wing stiffness Characteristics Considering Requirement of Aeroelastic Stability at the Certification Speed
Original language description
Paper deals with aeroelastic optimization. It gives a summary of theory with special regard to the aeroelasticity. Main part describes optimization of the aircraft wing stiffness characteristics to ensure the flutter stability below the certification speed. The problem is represented by the wing tip tank filling, which causes significant change of the modal characteristics and so the flutter stability characteristics. The task aim is to ensure flutter stability below the certification speed for whole range of the tip tank filling.
Czech name
Optimalizace tuhostních charakteristik křídla dopravního letounu s ohledem na požadavek aeroelastické stability při průkazné rychlosti
Czech description
Příspěvek pojednává o aeroelastické optimalizaci. Podává základní přehled teoretických aspektů se zřetelem k problematice aeroelasticity. Hlavní část popisuje optimalizaci tuhostních charakteristik křídla letounu s cílem dosažení aeroelastické stabilitypři průkazné rychlosti. Hlavní problém představuje plnění okrajové nádrže palivem, které způsobuje výrazné změny modálních a flatrových charakteristik konstrukce. Cílem úlohy je dosažení požadované úrovně stability pro všechny úrovně plnění okrajové nádrže.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FT-TA%2F026" target="_blank" >FT-TA/026: Formation of integrated research analytical approaches for virtual modelling of effective modern aircraft design.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Engineering Mechanics 2007, National Conference with International Participation
ISBN
978-80-87012-06-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
101-112
Publisher name
Association for Engineering Mechanics, Institute of solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics, Institute of Theoretical and Applied Mechanics, etc.
Place of publication
Svratka
Event location
Svratka
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—