All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Optimization of the Commuter Aircraft Wing stiffness Characteristics Considering Requirement of Aeroelastic Stability at the Certification Speed

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000632" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000632 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Optimization of the Commuter Aircraft Wing stiffness Characteristics Considering Requirement of Aeroelastic Stability at the Certification Speed

  • Original language description

    Paper deals with aeroelastic optimization. It gives a summary of theory with special regard to the aeroelasticity. Main part describes optimization of the aircraft wing stiffness characteristics to ensure the flutter stability below the certification speed. The problem is represented by the wing tip tank filling, which causes significant change of the modal characteristics and so the flutter stability characteristics. The task aim is to ensure flutter stability below the certification speed for whole range of the tip tank filling.

  • Czech name

    Optimalizace tuhostních charakteristik křídla dopravního letounu s ohledem na požadavek aeroelastické stability při průkazné rychlosti

  • Czech description

    Příspěvek pojednává o aeroelastické optimalizaci. Podává základní přehled teoretických aspektů se zřetelem k problematice aeroelasticity. Hlavní část popisuje optimalizaci tuhostních charakteristik křídla letounu s cílem dosažení aeroelastické stabilitypři průkazné rychlosti. Hlavní problém představuje plnění okrajové nádrže palivem, které způsobuje výrazné změny modálních a flatrových charakteristik konstrukce. Cílem úlohy je dosažení požadované úrovně stability pro všechny úrovně plnění okrajové nádrže.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FT-TA%2F026" target="_blank" >FT-TA/026: Formation of integrated research analytical approaches for virtual modelling of effective modern aircraft design.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Engineering Mechanics 2007, National Conference with International Participation

  • ISBN

    978-80-87012-06-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    101-112

  • Publisher name

    Association for Engineering Mechanics, Institute of solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics, Institute of Theoretical and Applied Mechanics, etc.

  • Place of publication

    Svratka

  • Event location

    Svratka

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article