Methodology of Aircraft Structure Finite Model Preparation by Means of Optimization-based Approach with Special Regard to the Ultra-light Aircraft Category
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F09%3A%230000978" target="_blank" >RIV/00010669:_____/09:#0000978 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodický postup pro vytvoření dynamického modelu letecké konstrukce s využitím optimalizace, zejména pro letouny kategorie ?Ultra light?
Original language description
Jedná se o metodický postup pro vytvoření dynamického MKP modelu pomocí optimalizace. Tuhostní a hmotové charakteristiky jsou naladěny na základě známých hodnot, zejména výsledků zkoušek. Postup je vhodný zejména pro letouny kategorie UL, kdy výrobce zpravidla není schopen dodat dostatečné údaje pro tvorbu modelu standardním přístupem. Použití metod MKP umožňuje provést parametrické studie či jiné rozbory. Metodika je demonstrována na příkladu křídla ultralehkého letounu M-7 Ornis. Jako modelová úloha je dále uvedeno posouzení vlivu dodatečné instalace vyvažovací plošky na aeroelastickou stabilitu tohoto letounu.
Czech name
Metodický postup pro vytvoření dynamického modelu letecké konstrukce s využitím optimalizace, zejména pro letouny kategorie ?Ultra light?
Czech description
Jedná se o metodický postup pro vytvoření dynamického MKP modelu pomocí optimalizace. Tuhostní a hmotové charakteristiky jsou naladěny na základě známých hodnot, zejména výsledků zkoušek. Postup je vhodný zejména pro letouny kategorie UL, kdy výrobce zpravidla není schopen dodat dostatečné údaje pro tvorbu modelu standardním přístupem. Použití metod MKP umožňuje provést parametrické studie či jiné rozbory. Metodika je demonstrována na příkladu křídla ultralehkého letounu M-7 Ornis. Jako modelová úloha je dále uvedeno posouzení vlivu dodatečné instalace vyvažovací plošky na aeroelastickou stabilitu tohoto letounu.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
R-4585
Regulation ID
—
Technical parameters
Oproti přístupu s využitím experimentálních modálních charakteristik má širší možnosti - umožňuje analýzy nestandardních případů (specifické úpravy konstrukce, vyšetřování nehod apod.). Číslo osvědčení o certifikaci: 001053-10-401
Economical parameters
Představuje alternativní postup k přístupu výpočtu s využitím experimentálních modálních charakteristik (zvýšení počtu aplikovatelných přístupů o 100%).Nevyžaduje nákladné licencované SW balíky. Roční úspora nákladů cca 150 000,- Kč.
Certification body designation
Úřad pro civilní letectví, Letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6
Date of certification
—
Method of use
—