All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology of Aircraft Structure Finite Model Preparation by Means of Optimization-based Approach with Special Regard to the Ultra-light Aircraft Category

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F09%3A%230000978" target="_blank" >RIV/00010669:_____/09:#0000978 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodický postup pro vytvoření dynamického modelu letecké konstrukce s využitím optimalizace, zejména pro letouny kategorie ?Ultra light?

  • Original language description

    Jedná se o metodický postup pro vytvoření dynamického MKP modelu pomocí optimalizace. Tuhostní a hmotové charakteristiky jsou naladěny na základě známých hodnot, zejména výsledků zkoušek. Postup je vhodný zejména pro letouny kategorie UL, kdy výrobce zpravidla není schopen dodat dostatečné údaje pro tvorbu modelu standardním přístupem. Použití metod MKP umožňuje provést parametrické studie či jiné rozbory. Metodika je demonstrována na příkladu křídla ultralehkého letounu M-7 Ornis. Jako modelová úloha je dále uvedeno posouzení vlivu dodatečné instalace vyvažovací plošky na aeroelastickou stabilitu tohoto letounu.

  • Czech name

    Metodický postup pro vytvoření dynamického modelu letecké konstrukce s využitím optimalizace, zejména pro letouny kategorie ?Ultra light?

  • Czech description

    Jedná se o metodický postup pro vytvoření dynamického MKP modelu pomocí optimalizace. Tuhostní a hmotové charakteristiky jsou naladěny na základě známých hodnot, zejména výsledků zkoušek. Postup je vhodný zejména pro letouny kategorie UL, kdy výrobce zpravidla není schopen dodat dostatečné údaje pro tvorbu modelu standardním přístupem. Použití metod MKP umožňuje provést parametrické studie či jiné rozbory. Metodika je demonstrována na příkladu křídla ultralehkého letounu M-7 Ornis. Jako modelová úloha je dále uvedeno posouzení vlivu dodatečné instalace vyvažovací plošky na aeroelastickou stabilitu tohoto letounu.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    R-4585

  • Regulation ID

  • Technical parameters

    Oproti přístupu s využitím experimentálních modálních charakteristik má širší možnosti - umožňuje analýzy nestandardních případů (specifické úpravy konstrukce, vyšetřování nehod apod.). Číslo osvědčení o certifikaci: 001053-10-401

  • Economical parameters

    Představuje alternativní postup k přístupu výpočtu s využitím experimentálních modálních charakteristik (zvýšení počtu aplikovatelných přístupů o 100%).Nevyžaduje nákladné licencované SW balíky. Roční úspora nákladů cca 150 000,- Kč.

  • Certification body designation

    Úřad pro civilní letectví, Letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6

  • Date of certification

  • Method of use