Gimbal Test-rig for oil system
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000029" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000029 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vzlu.cz/cs/funkcni-vzorky-g-funk-c490.html" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/funkcni-vzorky-g-funk-c490.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušební zařízení pro simulaci olejového systému
Original language description
Zkušební zařízení je konstruováno pro simulaci funkce olejového systému turbovrtulového motoru série GE-H75 upraveného pro akrobatické aplikace. Zkušební zařízení je schopno simulovat akrobatické polohy motoru díky nezávislé rotaci ve dvou osách s rychlostí rotace 30°/s v rozsahu náklonu od -180° do +180° a rotace podél osy motoru od 0° do 360°. Polohování v obou osách je řízeno servomotory s využitím šnekových převodovek. Nezávislá rotace motoru ve dvou osách je umožněna vložením motoru do otoče. Pohon hřídelových soustav generátorové turbíny a výkonové turbíny zajišťují dva nezávislé BLDC motory řízené elektronickými kontroléry. Ty umožňují nastavení otáček v rozsahu 25% ÷ 100% u generátorové turbíny a v rozsahu 1000 RPM ÷ 2200 RPM u výkonové turbíny. Součástí zkušebního zařízení je další podpůrné vybavení jako jsou ohřívač a chladič oleje, systém přívodu stlačeného vzduch pro zafukování ucpávek, přívodu chladící kapaliny pro chlazení elektromotorů a přívodu napájení pro veškeré elektronické vybavení umístěné na motoru. Měření a sběr dat je prováděn DAC systémem umístěným přímo na motoru. Veškeré ovládání a monitorování funkce zkušebního zařízení je prováděno dálkově z operační místnosti.
Czech name
Zkušební zařízení pro simulaci olejového systému
Czech description
Zkušební zařízení je konstruováno pro simulaci funkce olejového systému turbovrtulového motoru série GE-H75 upraveného pro akrobatické aplikace. Zkušební zařízení je schopno simulovat akrobatické polohy motoru díky nezávislé rotaci ve dvou osách s rychlostí rotace 30°/s v rozsahu náklonu od -180° do +180° a rotace podél osy motoru od 0° do 360°. Polohování v obou osách je řízeno servomotory s využitím šnekových převodovek. Nezávislá rotace motoru ve dvou osách je umožněna vložením motoru do otoče. Pohon hřídelových soustav generátorové turbíny a výkonové turbíny zajišťují dva nezávislé BLDC motory řízené elektronickými kontroléry. Ty umožňují nastavení otáček v rozsahu 25% ÷ 100% u generátorové turbíny a v rozsahu 1000 RPM ÷ 2200 RPM u výkonové turbíny. Součástí zkušebního zařízení je další podpůrné vybavení jako jsou ohřívač a chladič oleje, systém přívodu stlačeného vzduch pro zafukování ucpávek, přívodu chladící kapaliny pro chlazení elektromotorů a přívodu napájení pro veškeré elektronické vybavení umístěné na motoru. Měření a sběr dat je prováděn DAC systémem umístěným přímo na motoru. Veškeré ovládání a monitorování funkce zkušebního zařízení je prováděno dálkově z operační místnosti.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010111" target="_blank" >TH02010111: Improvement of GE H75 turboprop engine product quality by modifications required for utilization in training acrobatic aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
TH02010111-2017V003
Numerical identification
R-6879
Technical parameters
Unikátní zkušební zařízení pro simulaci funkce olejového systému turbovrtulového motoru série GE-H75 upraveného pro akrobatické aplikace. Schopno simulovat akrobatické polohy motoru díky nezávislé rotaci ve dvou osách s rychlostí rotace 30°/s v rozsahu náklonu od -180° do +180° a rotace podél osy motoru od 0° do 360°. Polohování v obou osách je řízeno servomotory s využitím šnekových převodovek. Pohon hřídelových soustav generátorové turbíny a výkonové turbíny zajišťují dva nezávislé BLDC motory řízené elektronickými kontroléry, které umožňují nastavení otáček v rozsahu 25% ÷ 100% u generátorové turbíny a v rozsahu 1000 RPM ÷ 2200 RPM u vrtulové hřídele. Součástí zkušebního zařízení je další podpůrné vybavení jako jsou ohřívač a chladič oleje, systém přívodu stlačeného vzduch pro zafukování ucpávek, přívodu chladící kapaliny pro chlazení elektromotorů a přívodu napájení pro veškeré elektronické vybavení umístěné na motoru. Měření a sběr dat je prováděn DAC systémem umístěným přímo na motoru. Veškeré ovládání a monitorování funkce zkušebního zařízení je prováděno dálkově z operační místnosti.
Economical parameters
Ekonomickým přínosem jsou výrazné úspory nákladů v rámci testování prototypu motoru určeného pro akrobatické aplikace. Technické parametry výsledku jsou jedinečné nejen v ČR, ale i v celé Evropě a srovnatelné zařízení se nachází pouze v USA.
Application category by cost
—
Owner IČO
00010669
Owner name
Výzkumný a zkušební letecký ústav a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
https://www.vzlu.cz/cs/funkcni-vzorky-g-funk-c490.html