Acoustic fatigue tests of composite structures with computational support in the ABAQUS software
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000090" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000090 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vzlu.cz/cs/casopis-transfer-rocnik-2019-c702.html" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/casopis-transfer-rocnik-2019-c702.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkoušky akustické únavy kompozitních konstrukčních dílů s výpočtovou podporou v programu ABAQUS
Original language description
Provozní zatížení přívodního vzduchového kanálu letounu zahrnují v kategorii zatížení prostředí také akustická zatížení. Kódy letové způsobilosti umožňují ověřovat strukturální chování experimentálními prostředky při dosažitelných úrovních zatížení a extrapolovat jeho chování na provozní úrovně. Zkušební zařízení navržená v rámci řešeného projektu využívají akustická zatížení ve formě rovinné akustické vlny a umožňují konstruovat modely FE s vysokou věrohodností. Článek představuje přístupy k řešení pomocí akustických únavových testů na vzorových vzorcích a na skutečné struktuře. Experimentální data jsou pak extrapolována na provozní úrovni pomocí simulací FE v programu ABAQUS. Na základě konceptu „žádný růst“ doporučeného v dodatku AMC 20-29 k předpisu letové způsobilosti CS-23 provedené testy prokázaly, že výrobní vady předepsané velikosti se nešířily nad povolené limity.
Czech name
Zkoušky akustické únavy kompozitních konstrukčních dílů s výpočtovou podporou v programu ABAQUS
Czech description
Provozní zatížení přívodního vzduchového kanálu letounu zahrnují v kategorii zatížení prostředí také akustická zatížení. Kódy letové způsobilosti umožňují ověřovat strukturální chování experimentálními prostředky při dosažitelných úrovních zatížení a extrapolovat jeho chování na provozní úrovně. Zkušební zařízení navržená v rámci řešeného projektu využívají akustická zatížení ve formě rovinné akustické vlny a umožňují konstruovat modely FE s vysokou věrohodností. Článek představuje přístupy k řešení pomocí akustických únavových testů na vzorových vzorcích a na skutečné struktuře. Experimentální data jsou pak extrapolována na provozní úrovni pomocí simulací FE v programu ABAQUS. Na základě konceptu „žádný růst“ doporučeného v dodatku AMC 20-29 k předpisu letové způsobilosti CS-23 provedené testy prokázaly, že výrobní vady předepsané velikosti se nešířily nad povolené limity.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Advanced Aerostructures Research Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů