All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pavement maintenance technology using thin-layer technologies with reinforced composite materials

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00012661%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00012661:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://saintgobain.sharepoint.com/:f:/r/sites/GGEUROPE/Documents%20partages/GlasGrid/Brochure?csf=1&web=1&e=Y433Zu" target="_blank" >https://saintgobain.sharepoint.com/:f:/r/sites/GGEUROPE/Documents%20partages/GlasGrid/Brochure?csf=1&web=1&e=Y433Zu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Technologie údržby vozovek pomocí tenkovrstvých technologií s vyztuženími kompozitními materiály

  • Original language description

    Výstupem je inovativní technologie údržby vozovek za pomocí vyztužených tenkovrstvých technologií. Nová technologie umožní udržovat silnice s otevřenými trhlinami, omezí šíření trhlin do tenký asfaltových vrstev, zrychlení údržby, za současného vynaložení nižších finančních nákladů. Výstupem je technologický popis, ve kterém je uvedeno užití technologie, doporučené stavební materiály (vysokopevnostní kompozity, spojovací postřiky a údržbové technologie), návrh technologie, provádění a kontrola technologie.

  • Czech name

    Technologie údržby vozovek pomocí tenkovrstvých technologií s vyztuženími kompozitními materiály

  • Czech description

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20100 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Extend the life-time of regional and local road structures through innovative asphalt layers using high-strength composite materials</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Technologie tenkých vyztužených vrstev

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    V průběhu řešení bylo realizováno položení sklovláknité kompozitní mříže s lehkým vliesem na povrch vozovky a jeho překrytí tenkými vrstvami emulzního mikrokoberce za studena 15 mm až 20 mm. Technologie byla ověřena úspěšnou realizací na zkušebním úseku ul. Svépomoc ve městě Sezimovo Ústí. Pokládka úseku byla bezproblémová a úsek byl nezávisle na řešitelích posouzen po 4 měsících užívání jako bez očekávaných poruch v případě nepoužití vyztužení. Tím došlo k ověření technologie. Výsledek byl dosažen, ale současné technické předpisy zatím neumožňují používání této inovativní technologie a zatím není jistota, zda při revizi technického předpisu TP 147 Užití asfaltových membrán a geosyntetik v konstrukci vozovek bude technologie vyztužování asfaltových vrstev v celé šíři uplatněna. Cílem je zapracovat výsledek řešení - Metodiku k využití vysokopevnostních kompozitních materiálů pro opravy a zesilování netuhých vozovek asfaltovými vrstvami do těchto TP.

  • Economical parameters

    Při porovnání této inovativní technologii údržby vozovek s běžnou opravou pomocí asfaltového betonu byly vyčísleny předpokládané ekonomické úspory ve výši až 60 % z celkových nákladů. Další výhodou je časová úspora. Tradiční oprava asfaltovým betonem trvá 5 pracovních dní. Oproti tomu, realizace formou emulzního mikrokoberce za použití s kompozitní mříží lze realizovat za 1 pracovní den a na místo sanace se celoplošně využije kompozitní mříž. Studené technologie (technologie emulzních zákrytů a mikrokoberců, resp. obecně kalových vrstev) jsou z pohledu snížení CO2 velice příznivě, jelikož mají výrazně nižší energetické nároky a nižší emise, než má výroba běžných horkých asfaltových směsí. Při využití studených technologií není třeba vstupní suroviny (asfalt, kamenivo), ani výslednou směs na teplotu cca 140–180 °C, oproti běžným asfaltovým směsím. Energetická náročnost studených technologií je tak přibližně 5x nižší, než je tomu u horkých technologií využívající asfaltové směsi.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00012661; 14504456

  • Owner name

    SAINT-GOBAIN ADFORS CZ s.r.o.; VIALIT SOBĚSLAV spol. s.r.o.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    O - Doposud nevyužívaný výsledek

  • Licence fee requirement

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Web page

    https://saintgobain.sharepoint.com/:f:/r/sites/GGEUROPE/Documents%20partages/GlasGrid/Brochure?csf=1&web=1&e=Y433Zu