Pavement maintenance technology using thin-layer technologies with reinforced composite materials
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00012661%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00012661:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://saintgobain.sharepoint.com/:f:/r/sites/GGEUROPE/Documents%20partages/GlasGrid/Brochure?csf=1&web=1&e=Y433Zu" target="_blank" >https://saintgobain.sharepoint.com/:f:/r/sites/GGEUROPE/Documents%20partages/GlasGrid/Brochure?csf=1&web=1&e=Y433Zu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technologie údržby vozovek pomocí tenkovrstvých technologií s vyztuženími kompozitními materiály
Original language description
Výstupem je inovativní technologie údržby vozovek za pomocí vyztužených tenkovrstvých technologií. Nová technologie umožní udržovat silnice s otevřenými trhlinami, omezí šíření trhlin do tenký asfaltových vrstev, zrychlení údržby, za současného vynaložení nižších finančních nákladů. Výstupem je technologický popis, ve kterém je uvedeno užití technologie, doporučené stavební materiály (vysokopevnostní kompozity, spojovací postřiky a údržbové technologie), návrh technologie, provádění a kontrola technologie.
Czech name
Technologie údržby vozovek pomocí tenkovrstvých technologií s vyztuženími kompozitními materiály
Czech description
—
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20100 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Extend the life-time of regional and local road structures through innovative asphalt layers using high-strength composite materials</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Technologie tenkých vyztužených vrstev
Numerical identification
—
Technical parameters
V průběhu řešení bylo realizováno položení sklovláknité kompozitní mříže s lehkým vliesem na povrch vozovky a jeho překrytí tenkými vrstvami emulzního mikrokoberce za studena 15 mm až 20 mm. Technologie byla ověřena úspěšnou realizací na zkušebním úseku ul. Svépomoc ve městě Sezimovo Ústí. Pokládka úseku byla bezproblémová a úsek byl nezávisle na řešitelích posouzen po 4 měsících užívání jako bez očekávaných poruch v případě nepoužití vyztužení. Tím došlo k ověření technologie. Výsledek byl dosažen, ale současné technické předpisy zatím neumožňují používání této inovativní technologie a zatím není jistota, zda při revizi technického předpisu TP 147 Užití asfaltových membrán a geosyntetik v konstrukci vozovek bude technologie vyztužování asfaltových vrstev v celé šíři uplatněna. Cílem je zapracovat výsledek řešení - Metodiku k využití vysokopevnostních kompozitních materiálů pro opravy a zesilování netuhých vozovek asfaltovými vrstvami do těchto TP.
Economical parameters
Při porovnání této inovativní technologii údržby vozovek s běžnou opravou pomocí asfaltového betonu byly vyčísleny předpokládané ekonomické úspory ve výši až 60 % z celkových nákladů. Další výhodou je časová úspora. Tradiční oprava asfaltovým betonem trvá 5 pracovních dní. Oproti tomu, realizace formou emulzního mikrokoberce za použití s kompozitní mříží lze realizovat za 1 pracovní den a na místo sanace se celoplošně využije kompozitní mříž. Studené technologie (technologie emulzních zákrytů a mikrokoberců, resp. obecně kalových vrstev) jsou z pohledu snížení CO2 velice příznivě, jelikož mají výrazně nižší energetické nároky a nižší emise, než má výroba běžných horkých asfaltových směsí. Při využití studených technologií není třeba vstupní suroviny (asfalt, kamenivo), ani výslednou směs na teplotu cca 140–180 °C, oproti běžným asfaltovým směsím. Energetická náročnost studených technologií je tak přibližně 5x nižší, než je tomu u horkých technologií využívající asfaltové směsi.
Application category by cost
—
Owner IČO
00012661; 14504456
Owner name
SAINT-GOBAIN ADFORS CZ s.r.o.; VIALIT SOBĚSLAV spol. s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
O - Doposud nevyužívaný výsledek
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
https://saintgobain.sharepoint.com/:f:/r/sites/GGEUROPE/Documents%20partages/GlasGrid/Brochure?csf=1&web=1&e=Y433Zu