HFC 134a from mobile airconditioning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020699%3A_____%2F18%3AN0000052" target="_blank" >RIV/00020699:_____/18:N0000052 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Emise HFC 134a z automobilové klimatizace
Original language description
Silniční doprava je zdrojem emisí znečišťujících látek, ale i skleníkových plynů. Mezi skleníkové plyny ze silniční dopravy patří CO2, CH4, N2O a HFC 134a. HFC 134a je chladivo, které se používá jako náhrada za chladiva, která poškozují ozonovou vrstvu od poloviny 90. let. HFC 134a nepoškozuje ozonovou vrstvu, ale bohužel má negativní dopad na klimatický systém Země. Emise HFC 134a z automobilové dopravy měly v roce 2015 přibližně 26% podíl na celkových emisích fluorovaných skleníkových plynů České Republiky použitých v chladících a klimatizačních zařízeních. Vzhledem k tomu, že počet aut vybavených klimatizací narůstá každým rokem, je nutné zajistit, že sběr dat a emisní odhady budou co nejpřesnější. V rámci výzkumného projektu byl vytvořen postup pro sběr a přípravu dat pro emisní výpočty z kategorie 2.F.1.e Mobilní klimatizace. Nový přístup umožňuje využít dopravní statistiky, které obsahují informace o výrobě vozidel, stavu vozového parku a likvidaci vozidel. Nový přístup byl již použit v Národní inventarizační zprávě, která byla publikována v roce 2018. Pro další zpřesnění je plánováno navázat spolupráci s Centrem dopravního výzkumu (CVD), které má k dispozici data z modelu COPERT.
Czech name
Emise HFC 134a z automobilové klimatizace
Czech description
Silniční doprava je zdrojem emisí znečišťujících látek, ale i skleníkových plynů. Mezi skleníkové plyny ze silniční dopravy patří CO2, CH4, N2O a HFC 134a. HFC 134a je chladivo, které se používá jako náhrada za chladiva, která poškozují ozonovou vrstvu od poloviny 90. let. HFC 134a nepoškozuje ozonovou vrstvu, ale bohužel má negativní dopad na klimatický systém Země. Emise HFC 134a z automobilové dopravy měly v roce 2015 přibližně 26% podíl na celkových emisích fluorovaných skleníkových plynů České Republiky použitých v chladících a klimatizačních zařízeních. Vzhledem k tomu, že počet aut vybavených klimatizací narůstá každým rokem, je nutné zajistit, že sběr dat a emisní odhady budou co nejpřesnější. V rámci výzkumného projektu byl vytvořen postup pro sběr a přípravu dat pro emisní výpočty z kategorie 2.F.1.e Mobilní klimatizace. Nový přístup umožňuje využít dopravní statistiky, které obsahují informace o výrobě vozidel, stavu vozového parku a likvidaci vozidel. Nový přístup byl již použit v Národní inventarizační zprávě, která byla publikována v roce 2018. Pro další zpřesnění je plánováno navázat spolupráci s Centrem dopravního výzkumu (CVD), které má k dispozici data z modelu COPERT.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
10510 - Climatic research
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů