All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Thinning of forest stands of the main forest tree species

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020702%3A_____%2F07%3A8P012875" target="_blank" >RIV/00020702:_____/07:8P012875 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výchova lesních porostů hlavních hospodářských dřevin

  • Original language description

    Metodika je zaměřena na formulaci hlavních principů výchovy lesních porostů (smrk ztepilý, borovice lesní, buk a dub) s ohledem na funkce lesa včetně funkce dřevoprodukční v měnících se růstových podmínkách. Návrhy modelů výchovy pro hlavní hospodářské dřeviny vycházejí z dlouhodobých šetření efektů výchovy v rámci výzkumného záměru MZE0002070201 ?Stabilizace funkcí lesa v biotopech narušených antropogenní činností v měnících se podmínkách prostředí?. Výchovná opatření jsou diferencována dle stanovištních podmínek, stupně ohrožení abiotickými činiteli a kvality porostu. V oblastech pod vlivem imisí je kladen důraz zejména na první zásahy. Konkrétní výchovné programy jsou specifikovány počty stromů, které by měly zůstat na jeden hektar porostu po zásahupři určitých růstových podmínkách a určité horní porostní výšce. Výchovné zásahy jsou založeny zejména na individuálním negativním výběru v podúrovni ve smrkových a borových porostech a na pozitivním výběru v úrovni v porostech buku a du

  • Czech name

    Výchova lesních porostů hlavních hospodářských dřevin

  • Czech description

    Metodika je zaměřena na formulaci hlavních principů výchovy lesních porostů (smrk ztepilý, borovice lesní, buk a dub) s ohledem na funkce lesa včetně funkce dřevoprodukční v měnících se růstových podmínkách. Návrhy modelů výchovy pro hlavní hospodářské dřeviny vycházejí z dlouhodobých šetření efektů výchovy v rámci výzkumného záměru MZE0002070201 ?Stabilizace funkcí lesa v biotopech narušených antropogenní činností v měnících se podmínkách prostředí?. Výchovná opatření jsou diferencována dle stanovištních podmínek, stupně ohrožení abiotickými činiteli a kvality porostu. V oblastech pod vlivem imisí je kladen důraz zejména na první zásahy. Konkrétní výchovné programy jsou specifikovány počty stromů, které by měly zůstat na jeden hektar porostu po zásahupři určitých růstových podmínkách a určité horní porostní výšce. Výchovné zásahy jsou založeny zejména na individuálním negativním výběru v podúrovni ve smrkových a borových porostech a na pozitivním výběru v úrovni v porostech buku a du

Classification

  • Type

    X - Unclassified

  • CEP classification

    GK - Forestry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů