The protection of bridge objects against its destruction effected by flood events - the preparation of physical modelling
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020711%3A_____%2F07%3A%230000039" target="_blank" >RIV/00020711:_____/07:#0000039 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ochrana mostních objektů proti jejich destrukci vlivem povodňových událostí - příprava fyzikálního výzkumu
Original language description
V roce 2006 byla uzavřena smlouva mezi Výzkumným ústavem vodohospodářským T. G. Masaryka a Státním fondem dopravní infrastruktury na zpracování projektu ?Ochrana mostních objektů proti jejich destrukci vlivem povodňových událostí?. Projekt má charakter aplikovaného experimentálního výzkumu. K dosažení korektních výsledků je nutné využít metod fyzikálního modelování na hydraulických a aerodynamických modelech. V případě potřeby bude fyzikální modelování doplněno 1D a 2D matematickými metodami. Pro účelytohoto výzkumu byl v roce 2006 vybudován hydraulický model vodního toku se třemi typy mostních konstrukcí (obloukový betonový most, železobetonový trámový most a příhradový železniční most) v měřítku 1 : 35. Výstavba tohoto modelu si klade za cíl objasnění příčin destrukce mostů a následný návrh takových opatření, aby se tato situace v budoucnu neopakovala. Souběžně byl vybudován i aerodynamický model přímé říční trati, do které byl situován obloukový most o jednom poli.
Czech name
Ochrana mostních objektů proti jejich destrukci vlivem povodňových událostí - příprava fyzikálního výzkumu
Czech description
V roce 2006 byla uzavřena smlouva mezi Výzkumným ústavem vodohospodářským T. G. Masaryka a Státním fondem dopravní infrastruktury na zpracování projektu ?Ochrana mostních objektů proti jejich destrukci vlivem povodňových událostí?. Projekt má charakter aplikovaného experimentálního výzkumu. K dosažení korektních výsledků je nutné využít metod fyzikálního modelování na hydraulických a aerodynamických modelech. V případě potřeby bude fyzikální modelování doplněno 1D a 2D matematickými metodami. Pro účelytohoto výzkumu byl v roce 2006 vybudován hydraulický model vodního toku se třemi typy mostních konstrukcí (obloukový betonový most, železobetonový trámový most a příhradový železniční most) v měřítku 1 : 35. Výstavba tohoto modelu si klade za cíl objasnění příčin destrukce mostů a následný návrh takových opatření, aby se tato situace v budoucnu neopakovala. Souběžně byl vybudován i aerodynamický model přímé říční trati, do které byl situován obloukový most o jednom poli.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F55A%2F012%2F120" target="_blank" >1F55A/012/120: Resistance and service safety of bridges as a part of roads crossing rivers.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
VTEI (Vodohospodářské technicko-ekonomické informace)
ISSN
0322-8916
e-ISSN
—
Volume of the periodical
49
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—