All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Level of awareness about ecolabelling in Moravian-Silesian region

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020711%3A_____%2F10%3A00003058" target="_blank" >RIV/00020711:_____/10:00003058 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úroveň povědomí o environmentálním značení v Moravskoslezském kraji

  • Original language description

    Opatřit svůj výrobek environmentální značkou je způsob, jak může výrobce deklarovat šetrnost svého výrobku k životnímu prostředí. Článek je věnován průzkumu přístupu obchodníků k environmentálnímu značení výrobků, jejich postavení vzhledem k biopotravinám, rozboru potenciálu ostatních obchodníků získat ?ekoznačku? (environmentální značení I. typu) a ekonomické efektivnosti používání ekologicky šetrných výrobků. V rámci provedených průzkumů bylo zjištěno, že environmentálně značené produkty jsou obchodníky opomíjeny a jsou nabízeny pouze v omezeném množství. Na základě navazujícího průzkumu čisticích prostředků bylo dále zjištěno, že i když většina obchodníků splňuje téměř všechny technické parametry pro udělení ekoznačky, vzhledem k současné neefektivnosti procesu o udělení ekoznačky neusiluje. Provedené průzkumy rovněž potvrdily ekonomickou výhodnost environmentálně šetrných výrobků pro spotřebitele.

  • Czech name

    Úroveň povědomí o environmentálním značení v Moravskoslezském kraji

  • Czech description

    Opatřit svůj výrobek environmentální značkou je způsob, jak může výrobce deklarovat šetrnost svého výrobku k životnímu prostředí. Článek je věnován průzkumu přístupu obchodníků k environmentálnímu značení výrobků, jejich postavení vzhledem k biopotravinám, rozboru potenciálu ostatních obchodníků získat ?ekoznačku? (environmentální značení I. typu) a ekonomické efektivnosti používání ekologicky šetrných výrobků. V rámci provedených průzkumů bylo zjištěno, že environmentálně značené produkty jsou obchodníky opomíjeny a jsou nabízeny pouze v omezeném množství. Na základě navazujícího průzkumu čisticích prostředků bylo dále zjištěno, že i když většina obchodníků splňuje téměř všechny technické parametry pro udělení ekoznačky, vzhledem k současné neefektivnosti procesu o udělení ekoznačky neusiluje. Provedené průzkumy rovněž potvrdily ekonomickou výhodnost environmentálně šetrných výrobků pro spotřebitele.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DN - Environmental impact on health

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Odpadové fórum

  • ISSN

    1212-7779

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    12/2010

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database