Modification of photographs ? technique ?face-mounted?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023221%3A_____%2F12%3A%230000255" target="_blank" >RIV/00023221:_____/12:#0000255 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úprava fotografie ? technika ?face-mounted?
Original language description
V mnoha galeriích, muzeích i soukromých sbírkách se můžeme setkat s velkoformátovými tzv. face-mounted fotografiemi, které vznikaly v 2. polovině 20. století. V 70. letech 20. století byla patentována nová technologie dodatečné úpravy barevných velkoformátových fotografií pod názvem Diasec? Švýcarem Heinzem Sovilla-Bruhlhardtem, kde se využívá aplikace plexiskla na obrazovou vrstvu pomocí lepidla. Tato technika umožnila vytvořit nový trend ve vystavování velkoformátových fotografií v galeriích a muzeích, tuto úpravu fotografií používali umělci a fotografové jako např. Thomas Ruff, Andreas Gursky. V současné době již zjišťujeme poškození, která jsou vyvolána použitím nevhodných materiálů k výrobě této techniky a poškozují tato díla a snižují jejich kvalitu. Konkrétně zde dochází k uvolnění kyseliny octové při vytvrzování lepidla a tato migruje různými směry a vyvolává hydrolytické reakce v kyselém prostředí. V článku jsou popsány některé experimenty a diskutovány možnosti řešení těchto
Czech name
Úprava fotografie ? technika ?face-mounted?
Czech description
V mnoha galeriích, muzeích i soukromých sbírkách se můžeme setkat s velkoformátovými tzv. face-mounted fotografiemi, které vznikaly v 2. polovině 20. století. V 70. letech 20. století byla patentována nová technologie dodatečné úpravy barevných velkoformátových fotografií pod názvem Diasec? Švýcarem Heinzem Sovilla-Bruhlhardtem, kde se využívá aplikace plexiskla na obrazovou vrstvu pomocí lepidla. Tato technika umožnila vytvořit nový trend ve vystavování velkoformátových fotografií v galeriích a muzeích, tuto úpravu fotografií používali umělci a fotografové jako např. Thomas Ruff, Andreas Gursky. V současné době již zjišťujeme poškození, která jsou vyvolána použitím nevhodných materiálů k výrobě této techniky a poškozují tato díla a snižují jejich kvalitu. Konkrétně zde dochází k uvolnění kyseliny octové při vytvrzování lepidla a tato migruje různými směry a vyvolává hydrolytické reakce v kyselém prostředí. V článku jsou popsány některé experimenty a diskutovány možnosti řešení těchto
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z workshopů PhotoChemPoint, 2010-2012
ISBN
978-80-214-4575-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
39-44
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—