"I went for All my Mistakes with the Honest Intentions." Transformations of Vladimír Helfert´s View of Antonín Dvořák´s Work
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F16%3AN0000047" target="_blank" >RIV/00023272:_____/16:N0000047 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Za svými omyly šel jsem vždy s poctivými úmysly." Proměny pohledu Vladimíra Helferta na dílo Antonína Dvořáka
Original language description
Studie se zabývá vztahem Vladimíra Helferta k dílu Antonína Dvořáka. Muzikolog Vladimír Helfert (1886-1945) částečně převzal názor Hostinského na základě jeho spisu věnujícímu se opernímu dílu A. Dvořáka. V proslulých bojích o Dvořáka, které vrcholily na konci roku 1912, se jako žák Z. Nejedlého postavil na stranu Smetanových příznivců. Poté, co se přestěhoval do Brna v roce 1919, se začal Helfertův názor proměňovat, mj. také vlivem jeho prací na dějinách zámecké kultury v Jaroměřicích. Helfert svůj postoj přehodnotil a publikoval ve spise Česká moderní hudby v roce 1936 a také v dalších textech, ve kterých zaujal jiný postoj k proudu tzv. muzikantství, který povýšil na roveň proudu pokrokového, což znamenalo, že postavil Dvořáka na roveň Bedřicha Smetany.
Czech name
"Za svými omyly šel jsem vždy s poctivými úmysly." Proměny pohledu Vladimíra Helferta na dílo Antonína Dvořáka
Czech description
Studie se zabývá vztahem Vladimíra Helferta k dílu Antonína Dvořáka. Muzikolog Vladimír Helfert (1886-1945) částečně převzal názor Hostinského na základě jeho spisu věnujícímu se opernímu dílu A. Dvořáka. V proslulých bojích o Dvořáka, které vrcholily na konci roku 1912, se jako žák Z. Nejedlého postavil na stranu Smetanových příznivců. Poté, co se přestěhoval do Brna v roce 1919, se začal Helfertův názor proměňovat, mj. také vlivem jeho prací na dějinách zámecké kultury v Jaroměřicích. Helfert svůj postoj přehodnotil a publikoval ve spise Česká moderní hudby v roce 1936 a také v dalších textech, ve kterých zaujal jiný postoj k proudu tzv. muzikantství, který povýšil na roveň proudu pokrokového, což znamenalo, že postavil Dvořáka na roveň Bedřicha Smetany.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Opus musicum
ISSN
0862-8505
e-ISSN
—
Volume of the periodical
48
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
37-58
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—