Digital Media in Museum and Gallery: "Quadrature of the Circle" or "Horsepower"
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F09%3A%230000381" target="_blank" >RIV/00023281:_____/09:#0000381 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Digitální média v muzeu a galerii: "kvadratura kruhu" nebo "koně pod kapotou"?
Original language description
- Zdá se, že nová generace návštěvníků britských muzeí již nebude spokojená se svojí pozicí konzumentů obsahu zprostředkovaného kurátory. Jako uživatelé webu 2.0. mají tito návštěvníci nová očekávání: chtějí vytvářet svůj vlastní obsah! Richardson je nazývá ?generací C?. Podle výzkumu provedeného v České republice je uživateli webu 2.0. 91% českých dětí ve věku 12?18 let. Užívají web stejným způsobem jako jejich britští vrstevníci. Zdá se tedy, že britská i česká muzea musí čelit stejné výzvě: budou schopna nabídnout generaci C příležitost podílet se na vytváření, spravování a sdílení kulturního dědictví? Některé příklady ukazují, že efektivní využívání digitálních médií (např. podcastingu, sdílení fotografií, , PDA) v rámci marketingu nebo vzdělávánív britských muzeích či galeriích naplňují nebo naopak nenaplňují očekávání generace C. Případová studie z Národní galerie Praha (projekt ArtCrossing 2006?2008) pak nabízí příklad inovativního využití digitálních médií v českých kulturních
Czech name
Digitální média v muzeu a galerii: "kvadratura kruhu" nebo "koně pod kapotou"?
Czech description
- Zdá se, že nová generace návštěvníků britských muzeí již nebude spokojená se svojí pozicí konzumentů obsahu zprostředkovaného kurátory. Jako uživatelé webu 2.0. mají tito návštěvníci nová očekávání: chtějí vytvářet svůj vlastní obsah! Richardson je nazývá ?generací C?. Podle výzkumu provedeného v České republice je uživateli webu 2.0. 91% českých dětí ve věku 12?18 let. Užívají web stejným způsobem jako jejich britští vrstevníci. Zdá se tedy, že britská i česká muzea musí čelit stejné výzvě: budou schopna nabídnout generaci C příležitost podílet se na vytváření, spravování a sdílení kulturního dědictví? Některé příklady ukazují, že efektivní využívání digitálních médií (např. podcastingu, sdílení fotografií, , PDA) v rámci marketingu nebo vzdělávánív britských muzeích či galeriích naplňují nebo naopak nenaplňují očekávání generace C. Případová studie z Národní galerie Praha (projekt ArtCrossing 2006?2008) pak nabízí příklad inovativního využití digitálních médií v českých kulturních
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Muzeum a změna III. Sborník z mezinárodní muzeologické konference
ISBN
978-80-86611-34-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
194-207
Publisher name
Asociace muzeí a galerií České republiky
Place of publication
Praha
Event location
Národní muzeum v Praze
Event date
Feb 17, 2009
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—