Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901). The realism of the Czech Parisian
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F16%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00023281:_____/16:N0000011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901). Realismus českého Pařížana
Original language description
Výstava poprvé komplexně představila dílo Hippolyta Soběslava Pinkase (1827–1901), který prošel zajímavým lidským i uměleckým vývojem. Účastnil se revolučních bouří v roce 1848 a od právnických studií utekl k umění, které studoval v Praze, v Mnichově i v Paříži. Ve francouzské metropoli vytvořil díla, která předběhla svou dobu a která snesou srovnání s kompozicemi dnes slavnějších vrstevníků. V roce 1861 vystavil na pařížském Salonu slavnou Pohřební řeč o oběšenci (někdy nazývanou Modlitba za oběšence) a v roce 1863 se díky obrazu Dřevorubec a smrt dostal na Salon odmítnutých. Po návratu do Čech se stal hlavním propagátorem česko-francouzských vztahů. Ve Wortnerově domě byly vystaveny kresby, které jsou spjaty s počátky Pinkasovy umělecké kariéry, ale hlavní důraz byl kladen na jeho francouzské období. Expozice byla pro srovnání doplněna obrazy Pinkasových kolegů z Čech (Viktor Barvitius, Jaroslav Čermák, Karel Purkyně, Wilhelm Riedel) i z Francie (Eugène Boudin, Jean-Baptiste-Camille Corot, Gustave Courbet, François Louis Français, Constant Troyon).
Czech name
Hippolyt Soběslav Pinkas (1827–1901). Realismus českého Pařížana
Czech description
Výstava poprvé komplexně představila dílo Hippolyta Soběslava Pinkase (1827–1901), který prošel zajímavým lidským i uměleckým vývojem. Účastnil se revolučních bouří v roce 1848 a od právnických studií utekl k umění, které studoval v Praze, v Mnichově i v Paříži. Ve francouzské metropoli vytvořil díla, která předběhla svou dobu a která snesou srovnání s kompozicemi dnes slavnějších vrstevníků. V roce 1861 vystavil na pařížském Salonu slavnou Pohřební řeč o oběšenci (někdy nazývanou Modlitba za oběšence) a v roce 1863 se díky obrazu Dřevorubec a smrt dostal na Salon odmítnutých. Po návratu do Čech se stal hlavním propagátorem česko-francouzských vztahů. Ve Wortnerově domě byly vystaveny kresby, které jsou spjaty s počátky Pinkasovy umělecké kariéry, ale hlavní důraz byl kladen na jeho francouzské období. Expozice byla pro srovnání doplněna obrazy Pinkasových kolegů z Čech (Viktor Barvitius, Jaroslav Čermák, Karel Purkyně, Wilhelm Riedel) i z Francie (Eugène Boudin, Jean-Baptiste-Camille Corot, Gustave Courbet, François Louis Français, Constant Troyon).
Classification
Type
E<sub>nekrit</sub> - Exhibition
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Wortnerův dům, České Budějovice
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
11
Foreign attendee count
—
Type of event by attendee nationality
CST - Celostátní akce