All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comprehensive natural history research of the technique and technology of the painting by Gabriel Müller on the example of the portraits of Johann Adam of Questenberg and Maria Antonia of Questenberg

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F19%3AN0000071" target="_blank" >RIV/00023281:_____/19:N0000071 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216275:25110/19:39914596

  • Result on the web

    <a href="https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/74921/Pruzkumy_pamatek_IGA_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/74921/Pruzkumy_pamatek_IGA_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komplexní přírodovědný průzkum techniky a technologie malby Gabriela Müllera na příkladu portrétů Jana Adama z Questenbergu a Marie Antonie z Questenbergu

  • Original language description

    Článek se zabývá průzkumem techniky a technologie malby Gabriela Müllera (1688–1764), který byl žákem a asistentem Jana Kupeckého (1666–1740). Technika a technologie malby byly zkoumány na dvou podobiznách ze sbírek státního zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Průzkum prokázal, že Gabriel Müller vycházel z dobově rozšířené techniky malby na tónovaném bolusovém podkladu. V jeho malbě byly identifikovány pigmenty typické pro malířství 18. století. Výsledky rozsáhlého průzkumu se staly podkladem pro interpretaci způsobu malby Gabriela Müllera. Získaná data prohloubila dosavadní znalosti a posloužila jako prvotní korektiv pro srovnání s technikou malby Jana Kupeckého. Při interpretaci byl rovněž brán zřetel na začlenění do širšího dobového technologického kontextu výtvarných technik 18. století.

  • Czech name

    Komplexní přírodovědný průzkum techniky a technologie malby Gabriela Müllera na příkladu portrétů Jana Adama z Questenbergu a Marie Antonie z Questenbergu

  • Czech description

    Článek se zabývá průzkumem techniky a technologie malby Gabriela Müllera (1688–1764), který byl žákem a asistentem Jana Kupeckého (1666–1740). Technika a technologie malby byly zkoumány na dvou podobiznách ze sbírek státního zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Průzkum prokázal, že Gabriel Müller vycházel z dobově rozšířené techniky malby na tónovaném bolusovém podkladu. V jeho malbě byly identifikovány pigmenty typické pro malířství 18. století. Výsledky rozsáhlého průzkumu se staly podkladem pro interpretaci způsobu malby Gabriela Müllera. Získaná data prohloubila dosavadní znalosti a posloužila jako prvotní korektiv pro srovnání s technikou malby Jana Kupeckého. Při interpretaci byl rovněž brán zřetel na začlenění do širšího dobového technologického kontextu výtvarných technik 18. století.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60500 - Other Humanities and the Arts

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Průzkumy památek

  • ISSN

    1212-1487

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    roč. XXVI

  • Issue of the periodical within the volume

    č. 2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    39–46

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database