All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Export of Czechoslovak Planes to Great Britain in the First Half of the 1960s

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000181" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000181 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoz československých letadel do Velké Británie na počátku šedesátých let

  • Original language description

    Podle dohody mezi socialistickými státy, se československý letecký průmysl specializoval na vývoj Malých turistických letadel. Na počátku 60. let existovaly tři typy, které pro vývoz vypadaly velmi slibně: Aero 145, L-40 Meta Sokol a L-200 Morava. Aero 145 a Meta Sokol byla upravená letadla ze závěru čtyřicátých let a z počátku let padesátých, zatímco L-200 Morava byla nově vyvinuta. SSSR se zajímalo o Moravy. Celkem bylo do SSSR dodáno 181 Morav ve dvou verzích, což nesplnilo optimistické očekávání, žeČeskoslovensko by jich mohlo prodat 2250. Československo nemělo tak vysoké potřeby jako byl počet vyrobených letadel. To je důvod, proč se činily pokusy prodat Moravy do zahraničí. Pro socialistické státy bylo těžké uspět na britském trhu, a to nejen zdůvodu Studené války. Československé úřady uvítaly pokus kapitána Edwarda L. Mola z Britské letecké společnosti o dovoz letadel Aero 45s (Super Aero). Ale vyskytl se velký problém se získáním Britského osvědčení letové způsobilosti. Navzd

  • Czech name

    Vývoz československých letadel do Velké Británie na počátku šedesátých let

  • Czech description

    Podle dohody mezi socialistickými státy, se československý letecký průmysl specializoval na vývoj Malých turistických letadel. Na počátku 60. let existovaly tři typy, které pro vývoz vypadaly velmi slibně: Aero 145, L-40 Meta Sokol a L-200 Morava. Aero 145 a Meta Sokol byla upravená letadla ze závěru čtyřicátých let a z počátku let padesátých, zatímco L-200 Morava byla nově vyvinuta. SSSR se zajímalo o Moravy. Celkem bylo do SSSR dodáno 181 Morav ve dvou verzích, což nesplnilo optimistické očekávání, žeČeskoslovensko by jich mohlo prodat 2250. Československo nemělo tak vysoké potřeby jako byl počet vyrobených letadel. To je důvod, proč se činily pokusy prodat Moravy do zahraničí. Pro socialistické státy bylo těžké uspět na britském trhu, a to nejen zdůvodu Studené války. Československé úřady uvítaly pokus kapitána Edwarda L. Mola z Britské letecké společnosti o dovoz letadel Aero 45s (Super Aero). Ale vyskytl se velký problém se získáním Britského osvědčení letové způsobilosti. Navzd

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Věda a technika v Československu v 60. letech 20. století

  • ISBN

    978-80-7037-203-6

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    25-38

  • Number of pages of the book

    450

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter