The Export of Czechoslovak Planes to Great Britain in the First Half of the 1960s
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000181" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000181 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoz československých letadel do Velké Británie na počátku šedesátých let
Original language description
Podle dohody mezi socialistickými státy, se československý letecký průmysl specializoval na vývoj Malých turistických letadel. Na počátku 60. let existovaly tři typy, které pro vývoz vypadaly velmi slibně: Aero 145, L-40 Meta Sokol a L-200 Morava. Aero 145 a Meta Sokol byla upravená letadla ze závěru čtyřicátých let a z počátku let padesátých, zatímco L-200 Morava byla nově vyvinuta. SSSR se zajímalo o Moravy. Celkem bylo do SSSR dodáno 181 Morav ve dvou verzích, což nesplnilo optimistické očekávání, žeČeskoslovensko by jich mohlo prodat 2250. Československo nemělo tak vysoké potřeby jako byl počet vyrobených letadel. To je důvod, proč se činily pokusy prodat Moravy do zahraničí. Pro socialistické státy bylo těžké uspět na britském trhu, a to nejen zdůvodu Studené války. Československé úřady uvítaly pokus kapitána Edwarda L. Mola z Britské letecké společnosti o dovoz letadel Aero 45s (Super Aero). Ale vyskytl se velký problém se získáním Britského osvědčení letové způsobilosti. Navzd
Czech name
Vývoz československých letadel do Velké Británie na počátku šedesátých let
Czech description
Podle dohody mezi socialistickými státy, se československý letecký průmysl specializoval na vývoj Malých turistických letadel. Na počátku 60. let existovaly tři typy, které pro vývoz vypadaly velmi slibně: Aero 145, L-40 Meta Sokol a L-200 Morava. Aero 145 a Meta Sokol byla upravená letadla ze závěru čtyřicátých let a z počátku let padesátých, zatímco L-200 Morava byla nově vyvinuta. SSSR se zajímalo o Moravy. Celkem bylo do SSSR dodáno 181 Morav ve dvou verzích, což nesplnilo optimistické očekávání, žeČeskoslovensko by jich mohlo prodat 2250. Československo nemělo tak vysoké potřeby jako byl počet vyrobených letadel. To je důvod, proč se činily pokusy prodat Moravy do zahraničí. Pro socialistické státy bylo těžké uspět na britském trhu, a to nejen zdůvodu Studené války. Československé úřady uvítaly pokus kapitána Edwarda L. Mola z Britské letecké společnosti o dovoz letadel Aero 45s (Super Aero). Ale vyskytl se velký problém se získáním Britského osvědčení letové způsobilosti. Navzd
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Věda a technika v Československu v 60. letech 20. století
ISBN
978-80-7037-203-6
Number of pages of the result
14
Pages from-to
25-38
Number of pages of the book
450
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—