All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

First nonoficial Czech flying altitude Record. Klement Adamec as a Test-Flight

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000190" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000190 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    První neoficiální český výškový rekord. Klement Adamec jako zalétávací pilot,

  • Original language description

    V době Velké války sloužilo v rakousko-uherském letectvu množství letců, pozorovatelů a mechaniků českého původu, či rodáků z Čech. Mezi ně patřil i Klement Adamec, předválečný motocyklový závodník. Působil jako zalétávací letec ve vídeňském Fliegerarsenalu na letišti Aspern. Zalétal snad všechny typy rakousko-uherských jednomotorových letadel. Se speciálně upraveným letounem Phönix C.I, v němž byl například zabudovaný kořistný italský letecký motor Fiat, se mu podařilo 10. srpna 1918 vystoupat do výšky6300 metrů. Z dnešního pohledu mu dosažení této výšky trvalo neuvěřitelných 58 minut a 48 vteřin. Tento výkon můžeme považovat jako předstupeň k československým výškovým rekordům. Prvního takového rekordu dosáhl v roce 1921 další veterán rakousko-uherského letectva Alois Ježek, který dosáhl výšky 6350 metrů.

  • Czech name

    První neoficiální český výškový rekord. Klement Adamec jako zalétávací pilot,

  • Czech description

    V době Velké války sloužilo v rakousko-uherském letectvu množství letců, pozorovatelů a mechaniků českého původu, či rodáků z Čech. Mezi ně patřil i Klement Adamec, předválečný motocyklový závodník. Působil jako zalétávací letec ve vídeňském Fliegerarsenalu na letišti Aspern. Zalétal snad všechny typy rakousko-uherských jednomotorových letadel. Se speciálně upraveným letounem Phönix C.I, v němž byl například zabudovaný kořistný italský letecký motor Fiat, se mu podařilo 10. srpna 1918 vystoupat do výšky6300 metrů. Z dnešního pohledu mu dosažení této výšky trvalo neuvěřitelných 58 minut a 48 vteřin. Tento výkon můžeme považovat jako předstupeň k československým výškovým rekordům. Prvního takového rekordu dosáhl v roce 1921 další veterán rakousko-uherského letectva Alois Ježek, který dosáhl výšky 6350 metrů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Rekordy známé i neznámé. Dobývání nebe českými (československými) letci.

  • ISBN

    978-80-7037-202-9

  • Number of pages of the result

    7

  • Pages from-to

    19-25

  • Number of pages of the book

    142

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter