All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Underground Railway in Prague and the Second World War: the Project by a Consortium versus the Project by the Planning Commission

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000248" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000248 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podzemní dráha v Praze a 2. světová válka. Projekt Konsorcia versus projekt Plánovací komise

  • Original language description

    Je méně známým faktem, že problematika optimalizace veřejné dopravy v Praze nepřestala být řešena ani v období nacistické okupace českých zemí. Za první skutečně koncepční řešení pražské dopravy pomocí podpovrchového dopravního systému je však považovánadetailní studie pražského metra z roku 1926 od prof. Vladimíra Lista a Ing. Bohumíra Belady. List se zapojil i do projektu Škodových závodů, ČKD a Dr. Voigtse z roku 1930 a nechyběl u projektu, který začal vznikat na prahu druhé světové války, jenž zaštítilo tzv. Konsorcium sdružených firem (Českomoravské strojírny a.s., Škodovy závody v Plzni a Ringhoffer-Tatra a. s.). Paralelně s projektem Konsorcia začala na svých vlastních plánech podzemní dráhy pracovat Plánovací komise pro hlavní město Prahu a okolí. Okupační orgány o tuto organizaci projevily eminentní zájem a ovládly její vedení. Do jejího čela byl postaven z Říše povolaný urbanista prof. arch. Reinhold Niemeyer. Plánovací komise byla určena k řešení převážně urbanistických úko

  • Czech name

    Podzemní dráha v Praze a 2. světová válka. Projekt Konsorcia versus projekt Plánovací komise

  • Czech description

    Je méně známým faktem, že problematika optimalizace veřejné dopravy v Praze nepřestala být řešena ani v období nacistické okupace českých zemí. Za první skutečně koncepční řešení pražské dopravy pomocí podpovrchového dopravního systému je však považovánadetailní studie pražského metra z roku 1926 od prof. Vladimíra Lista a Ing. Bohumíra Belady. List se zapojil i do projektu Škodových závodů, ČKD a Dr. Voigtse z roku 1930 a nechyběl u projektu, který začal vznikat na prahu druhé světové války, jenž zaštítilo tzv. Konsorcium sdružených firem (Českomoravské strojírny a.s., Škodovy závody v Plzni a Ringhoffer-Tatra a. s.). Paralelně s projektem Konsorcia začala na svých vlastních plánech podzemní dráhy pracovat Plánovací komise pro hlavní město Prahu a okolí. Okupační orgány o tuto organizaci projevily eminentní zájem a ovládly její vedení. Do jejího čela byl postaven z Říše povolaný urbanista prof. arch. Reinhold Niemeyer. Plánovací komise byla určena k řešení převážně urbanistických úko

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vladimír List: Žil jsem pro elektrotechniku

  • ISBN

    978-80-7037-215-9

  • Number of pages of the result

    31

  • Pages from-to

    204-234

  • Number of pages of the book

    279

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter