The Underground Railway in Prague and the Second World War: the Project by a Consortium versus the Project by the Planning Commission
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000248" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000248 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podzemní dráha v Praze a 2. světová válka. Projekt Konsorcia versus projekt Plánovací komise
Original language description
Je méně známým faktem, že problematika optimalizace veřejné dopravy v Praze nepřestala být řešena ani v období nacistické okupace českých zemí. Za první skutečně koncepční řešení pražské dopravy pomocí podpovrchového dopravního systému je však považovánadetailní studie pražského metra z roku 1926 od prof. Vladimíra Lista a Ing. Bohumíra Belady. List se zapojil i do projektu Škodových závodů, ČKD a Dr. Voigtse z roku 1930 a nechyběl u projektu, který začal vznikat na prahu druhé světové války, jenž zaštítilo tzv. Konsorcium sdružených firem (Českomoravské strojírny a.s., Škodovy závody v Plzni a Ringhoffer-Tatra a. s.). Paralelně s projektem Konsorcia začala na svých vlastních plánech podzemní dráhy pracovat Plánovací komise pro hlavní město Prahu a okolí. Okupační orgány o tuto organizaci projevily eminentní zájem a ovládly její vedení. Do jejího čela byl postaven z Říše povolaný urbanista prof. arch. Reinhold Niemeyer. Plánovací komise byla určena k řešení převážně urbanistických úko
Czech name
Podzemní dráha v Praze a 2. světová válka. Projekt Konsorcia versus projekt Plánovací komise
Czech description
Je méně známým faktem, že problematika optimalizace veřejné dopravy v Praze nepřestala být řešena ani v období nacistické okupace českých zemí. Za první skutečně koncepční řešení pražské dopravy pomocí podpovrchového dopravního systému je však považovánadetailní studie pražského metra z roku 1926 od prof. Vladimíra Lista a Ing. Bohumíra Belady. List se zapojil i do projektu Škodových závodů, ČKD a Dr. Voigtse z roku 1930 a nechyběl u projektu, který začal vznikat na prahu druhé světové války, jenž zaštítilo tzv. Konsorcium sdružených firem (Českomoravské strojírny a.s., Škodovy závody v Plzni a Ringhoffer-Tatra a. s.). Paralelně s projektem Konsorcia začala na svých vlastních plánech podzemní dráhy pracovat Plánovací komise pro hlavní město Prahu a okolí. Okupační orgány o tuto organizaci projevily eminentní zájem a ovládly její vedení. Do jejího čela byl postaven z Říše povolaný urbanista prof. arch. Reinhold Niemeyer. Plánovací komise byla určena k řešení převážně urbanistických úko
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vladimír List: Žil jsem pro elektrotechniku
ISBN
978-80-7037-215-9
Number of pages of the result
31
Pages from-to
204-234
Number of pages of the book
279
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—