Autonomy of Motoring Clubs ? Known or Unknown? Selected Moments from the Development of Autonomy of Motoring Clubs up to 1945
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000271" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000271 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motoristická spolková samospráva ? známá, či neznámá? Vybrané momenty z vývoje motoristické spolkové samosprávy do roku 1945
Original language description
Počátky vývoje spolků, sdružujících osoby věnující se motorismu, lze datovat mezi roky 1883 až 1900. Již zde se lze setkat s problémem definice motoristických spolků. Spolky tvořily jejich členové. To, kolik bude mít spolek členů, bylo důležitým faktorempro stav financí. Spolky se lišily podle toho, zda se jednalo o spolky s jednací řečí českou, německou či utrakvisticky s oběma. Dalším faktorem byl region, ve kterém spolek působil (spolky regionální) či značka, jejichž uživatel spolek sdružoval (spolky kolem konkrétních automobilových či motocyklistických značek). V neposlední řadě byla důležitým faktorem i účast známých osobností (politici apod.) na spolkovém životě toho či onoho spolku. Všechny spolky sice vznikaly na základě spolkového zákona (č.134/1867 RGBl.), nicméně při podrobnějším pohledu se v některých parametrech značně lišily např. způsobem volby členů, typologizací členstva, spolkovou symbolikou apod. Po celou dobu trvání RČS je ve spolcích rovněž znát jejich prorůstání
Czech name
Motoristická spolková samospráva ? známá, či neznámá? Vybrané momenty z vývoje motoristické spolkové samosprávy do roku 1945
Czech description
Počátky vývoje spolků, sdružujících osoby věnující se motorismu, lze datovat mezi roky 1883 až 1900. Již zde se lze setkat s problémem definice motoristických spolků. Spolky tvořily jejich členové. To, kolik bude mít spolek členů, bylo důležitým faktorempro stav financí. Spolky se lišily podle toho, zda se jednalo o spolky s jednací řečí českou, německou či utrakvisticky s oběma. Dalším faktorem byl region, ve kterém spolek působil (spolky regionální) či značka, jejichž uživatel spolek sdružoval (spolky kolem konkrétních automobilových či motocyklistických značek). V neposlední řadě byla důležitým faktorem i účast známých osobností (politici apod.) na spolkovém životě toho či onoho spolku. Všechny spolky sice vznikaly na základě spolkového zákona (č.134/1867 RGBl.), nicméně při podrobnějším pohledu se v některých parametrech značně lišily např. způsobem volby členů, typologizací členstva, spolkovou symbolikou apod. Po celou dobu trvání RČS je ve spolcích rovněž znát jejich prorůstání
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945
ISBN
978-80-7037-216-6
Number of pages of the result
6
Pages from-to
209-214
Number of pages of the book
309
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—