All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching of Chemistry in the Czech Lands in the Interwar Period

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000311" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000311 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka chemie v českých zemích mezi světovými válkami

  • Original language description

    Rozvoj chemických oborů v období mezi světovými válkami souvisel s rozvojem středního a především vysokého školství. Centrem výchovy chemiků byly dvě pražské vysoké školy ? polytechnika (vysoké učení technické) a univerzita lékařská a filozofická, na které byli připravováni budoucí učitelé tohoto oboru. Po vzniku samostatného Československa byla zřízena samostatná Přírodovědecká fakulta vyhlášená v roce 1920 a stala se pátou fakultou Univerzity Karlovy. Při reorganizaci pražské polytechniky v roce 1920vznikla z jejího chemického odboru Vysoká škola chemicko-technologického inženýrství (VŠCHTI) jako jedna ze sedmi vysokých škol v rámci ČVUT. V příspěvku je věnována pozornost některým výrazným postavám české chemické pedagogiky (Emil Votoček, Bohuslav Rayman, Bohuslav Brauner, Karel Kruis, Jiří Baborovský, Josef Hanuš, Cyril Krauz, Jiří Baborovský, Rudolf Lukeš a další). Vysokoškolští učitelé často představovali významné společenské autority, kromě odborné a pedagogické práce se věnoval

  • Czech name

    Výuka chemie v českých zemích mezi světovými válkami

  • Czech description

    Rozvoj chemických oborů v období mezi světovými válkami souvisel s rozvojem středního a především vysokého školství. Centrem výchovy chemiků byly dvě pražské vysoké školy ? polytechnika (vysoké učení technické) a univerzita lékařská a filozofická, na které byli připravováni budoucí učitelé tohoto oboru. Po vzniku samostatného Československa byla zřízena samostatná Přírodovědecká fakulta vyhlášená v roce 1920 a stala se pátou fakultou Univerzity Karlovy. Při reorganizaci pražské polytechniky v roce 1920vznikla z jejího chemického odboru Vysoká škola chemicko-technologického inženýrství (VŠCHTI) jako jedna ze sedmi vysokých škol v rámci ČVUT. V příspěvku je věnována pozornost některým výrazným postavám české chemické pedagogiky (Emil Votoček, Bohuslav Rayman, Bohuslav Brauner, Karel Kruis, Jiří Baborovský, Josef Hanuš, Cyril Krauz, Jiří Baborovský, Rudolf Lukeš a další). Vysokoškolští učitelé často představovali významné společenské autority, kromě odborné a pedagogické práce se věnoval

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Věda a technika v českých zemích mezi světovými válkami

  • ISBN

    9788070372456

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    115-128

  • Number of pages of the book

    429

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter