All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Steam Rollers from the ČKD Company

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000323" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000323 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Silniční parní válce ČKD

  • Original language description

    Průmyslová revoluce vyvolala velké společenské změny, které se promítly i do stavby komunikací. Rostoucí potřeba kvalitních cest byla impulsem k hledání nových metod stavby silnic, zprvu ve Francii a později i v ostatních evropských zemích. Revoluční změnu kvality silnic přineslo až zavedení jejich válcování. Přestože první pokusy s parním válcováním vozovek byly uskutečněny ve Francii, za kolébku parních válců je všeobecně považována Velká Británie, a to díky genialitě Thomase Avelinga, jehož konstrukce se stala vzorem pro celý svět na bezmála osm desetiletí. Náš průmysl vstoupil do tohoto odvětví poměrně pozdě, ale narozdíl od většiny evropské konkurence nespoléhal na dovoz nebo kopírování cizích vzorů a záhy se vydal vlastní cestou, kterou můžeme bez přehánění označit za českou konstrukční školu. Výroba parních válců v ČKD probíhala mezi lety 1902 1952 a dodnes je z její produkce zachováno pouhých pět strojů.

  • Czech name

    Silniční parní válce ČKD

  • Czech description

    Průmyslová revoluce vyvolala velké společenské změny, které se promítly i do stavby komunikací. Rostoucí potřeba kvalitních cest byla impulsem k hledání nových metod stavby silnic, zprvu ve Francii a později i v ostatních evropských zemích. Revoluční změnu kvality silnic přineslo až zavedení jejich válcování. Přestože první pokusy s parním válcováním vozovek byly uskutečněny ve Francii, za kolébku parních válců je všeobecně považována Velká Británie, a to díky genialitě Thomase Avelinga, jehož konstrukce se stala vzorem pro celý svět na bezmála osm desetiletí. Náš průmysl vstoupil do tohoto odvětví poměrně pozdě, ale narozdíl od většiny evropské konkurence nespoléhal na dovoz nebo kopírování cizích vzorů a záhy se vydal vlastní cestou, kterou můžeme bez přehánění označit za českou konstrukční školu. Výroba parních válců v ČKD probíhala mezi lety 1902 1952 a dodnes je z její produkce zachováno pouhých pět strojů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Fenomén ČKD. Příspěvek k dějinám pražského strojírenského koncernu Českomoravská-Kolben-Daněk

  • ISBN

    9788070372197

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    126-135

  • Number of pages of the book

    326

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter