Steam Rollers from the ČKD Company
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000323" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000323 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Silniční parní válce ČKD
Original language description
Průmyslová revoluce vyvolala velké společenské změny, které se promítly i do stavby komunikací. Rostoucí potřeba kvalitních cest byla impulsem k hledání nových metod stavby silnic, zprvu ve Francii a později i v ostatních evropských zemích. Revoluční změnu kvality silnic přineslo až zavedení jejich válcování. Přestože první pokusy s parním válcováním vozovek byly uskutečněny ve Francii, za kolébku parních válců je všeobecně považována Velká Británie, a to díky genialitě Thomase Avelinga, jehož konstrukce se stala vzorem pro celý svět na bezmála osm desetiletí. Náš průmysl vstoupil do tohoto odvětví poměrně pozdě, ale narozdíl od většiny evropské konkurence nespoléhal na dovoz nebo kopírování cizích vzorů a záhy se vydal vlastní cestou, kterou můžeme bez přehánění označit za českou konstrukční školu. Výroba parních válců v ČKD probíhala mezi lety 1902 1952 a dodnes je z její produkce zachováno pouhých pět strojů.
Czech name
Silniční parní válce ČKD
Czech description
Průmyslová revoluce vyvolala velké společenské změny, které se promítly i do stavby komunikací. Rostoucí potřeba kvalitních cest byla impulsem k hledání nových metod stavby silnic, zprvu ve Francii a později i v ostatních evropských zemích. Revoluční změnu kvality silnic přineslo až zavedení jejich válcování. Přestože první pokusy s parním válcováním vozovek byly uskutečněny ve Francii, za kolébku parních válců je všeobecně považována Velká Británie, a to díky genialitě Thomase Avelinga, jehož konstrukce se stala vzorem pro celý svět na bezmála osm desetiletí. Náš průmysl vstoupil do tohoto odvětví poměrně pozdě, ale narozdíl od většiny evropské konkurence nespoléhal na dovoz nebo kopírování cizích vzorů a záhy se vydal vlastní cestou, kterou můžeme bez přehánění označit za českou konstrukční školu. Výroba parních válců v ČKD probíhala mezi lety 1902 1952 a dodnes je z její produkce zachováno pouhých pět strojů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Fenomén ČKD. Příspěvek k dějinám pražského strojírenského koncernu Českomoravská-Kolben-Daněk
ISBN
9788070372197
Number of pages of the result
10
Pages from-to
126-135
Number of pages of the book
326
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—