European Photographs in Japan and Japan in the European Photography in the second half of the 19th century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F08%3A%230000087" target="_blank" >RIV/00023442:_____/08:#0000087 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Evropští fotografové v Japonsku a Japonsko v evropské fotografii druhé poloviny 19.století
Original language description
První fotografie Japonska a jeho obyvatel pocházejí většinou od evropských a amerických fotografů. První snímky pořídil v letech 1853 a 1854 Eliphalet Brown, jen o málo později. se v dobových ilustrovaných časopisech objevily ilustrace přibližující tutozemi, za jejichž předlohy sloužily snímky Augusta Sachlera, Johna Wilsona nebo Pierra Rossiera. Největší vliv na rozvoj fotografie v Japonsku měl Felice Beato, který položil základy pro úspěšnou topografickou fotografii pohledů na známá místa, věnoval sei aranžovaným studiovým portrétům krasavic či, elegánů. S formováním japonské fotografie jsou spjati i tři fotografové pocházející z Rakouska-Uherska, Wilhelm Burger, Michael Moser a také chomutovský rodák Raimund von Stillfried-Ratenicz, který v Japonsku působil od konce šedesátých let až do roku 1883. Stillfried vytvořil řadu vynikajících záběrů na známá místa z celého Japonska, ale i vynikající portréty krasavic, které se ve své době staly nejžádanějším uměleckým artiklem.
Czech name
Evropští fotografové v Japonsku a Japonsko v evropské fotografii druhé poloviny 19.století
Czech description
První fotografie Japonska a jeho obyvatel pocházejí většinou od evropských a amerických fotografů. První snímky pořídil v letech 1853 a 1854 Eliphalet Brown, jen o málo později. se v dobových ilustrovaných časopisech objevily ilustrace přibližující tutozemi, za jejichž předlohy sloužily snímky Augusta Sachlera, Johna Wilsona nebo Pierra Rossiera. Největší vliv na rozvoj fotografie v Japonsku měl Felice Beato, který položil základy pro úspěšnou topografickou fotografii pohledů na známá místa, věnoval sei aranžovaným studiovým portrétům krasavic či, elegánů. S formováním japonské fotografie jsou spjati i tři fotografové pocházející z Rakouska-Uherska, Wilhelm Burger, Michael Moser a také chomutovský rodák Raimund von Stillfried-Ratenicz, který v Japonsku působil od konce šedesátých let až do roku 1883. Stillfried vytvořil řadu vynikajících záběrů na známá místa z celého Japonska, ale i vynikající portréty krasavic, které se ve své době staly nejžádanějším uměleckým artiklem.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA408%2F06%2F1313" target="_blank" >GA408/06/1313: Chinese Decorative Art from Moravian Public Collections</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Cizí, jiné, exotické v české kultuře 19. století
ISBN
978-80-200-1584-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
—
Publisher name
Academia ? KLP
Place of publication
Praha
Event location
Plzeň
Event date
Feb 22, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—